Wiener

systemy av dla branży ubezpieczeniowej
Warszawa
2022
3600 m2

Wiener

Warszawa

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM, terminowości prac i odpowiedniemu doborowi wdrożonych rozwiązań, udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową, która ułatwia i wspiera w codziennych procesach biznesowych.

 

Współpracę z SONITUM podjęliśmy przy projekcie przebudowy naszego biura w Warszawie. Poszukiwaliśmy partnera, który przeprowadzi cały proces technologicznej transformacji. Doświadczenia przy tym projekcie możemy z całym przekonaniem określić mianem profesjonalnego podejścia na każdym kroku.

Kierownik ds. Administracji
WIENER TU S.A.
Budynek:
Mokotów Nova
Projekt wnętrz:
COLLIERS

„Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM, terminowości prac i odpowiedniemu doborowi wdrożonych rozwiązań, udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową, która ułatwia i wspiera w codziennych procesach biznesowych.”

Kierownik ds. Administracji
WIENER TU S.A.

W ramach modernizacji swojego biura, Wiener oczekiwał intuicyjnego w codziennej obsłudze systemu AV przy jednoczesnym przeprowadzeniu kompleksowej transformacji cyfrowej sposobu pracy. Nasze rozwiązania miały za zadanie przede wszystkim wspierać codzienną pracę zespołu, ułatwiać spotkania (zarówno te zdalne, jak i na żywo) oraz usprawniać komunikację między pracownikami oraz partnerami.

Wdrożyliśmy uniwersalny system audiowizualny obejmujący wiele pomieszczeń, które można podzielić na kilka kategorii ze względu na funkcje przestrzeni. Dostosowaliśmy do nich szeroki zakres najwyższej jakości rozwiązań technologicznych, przekształcając standardowe miejsce pracy w nowoczesne biuro klasy A.

Reprezentacyjna strefa recepcji to też często pierwsze miejsce, gdzie możemy spotkać się z komunikacją wizualną firmy. W takiej roli doskonale sprawdzają się ekrany systemu Digital Signage.
 
Dzięki zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania ekrany umożliwiają nie tylko wyświetlanie prostych grafik i filmów, ale też tworzenie zaawansowanych kompozycji, uwzględniających prognozę pogody, kanały RSS z aktualnymi wiadomościami czy kursami walut, a nawet umieszczać wewnątrz komunikatów transmisję na żywo sygnału telewizyjnego wybranego programu.
 
Prosty w obsłudze system to też codzienna wygoda dla pracowników działu marketingu. Intuicyjne zarządzanie systemem przez dowolną przeglądarkę internetową, dodawanie materiałów metodą przeciągnij i upuść czy też graficzny kreator treści, to jedne z wielu udogodnień prawidłowo zaprojektowanego i wdrożonego systemu prezentacji treści.

Projekt przeprowadziliśmy w formule design&build, zgodnie z naszą filozofią #WeDesignExperiences: przeanalizowaliśmy realne potrzeby klienta, określiliśmy scenariusze codziennego użytkowania systemów oraz wybraliśmy najlepsze rozwiązania.

Jednak to nie wszystko. W ramach projektów design&build prowadzimy też całkowity nadzór nad prawidłowością prac na każdym etapie. Nasz nadzór na etapie budowy pozwala na uniknięcie problemów na etapie wykonawczym i zdejmuje z inwestora obowiązek koordynacji prac. Dbamy o każdy szczegół na każdym etapie – od projektu, do finalnego uruchomienia całego systemu AV.

Proces od projektu pod klucz to rozwiązanie, które zapewnia wszystkie funkcjonalności niezbędne do zaspokojenia zdefiniowanych uprzednio potrzeb.

Przeznaczona na 12 osób sala konferencyjna zarządu ma być przede wszystkim funkcjonalna, prosta w obsłudze i w inteligentny sposób wspierać pracę zarządu, zwłaszcza w zakresie pracy zdalnej. Dlatego, jako główne rozwiązanie wybraliśmy dwa monitory do wyświetlania treści: jeden z nich pracuje jako wyświetlacz uczestników wideokonferencji, z kolei drugi jednocześnie umożliwia wygodną prace nad udostępnionymi dokumentami.

W stole, ukryliśmy mediaport z przyłączem HDMI. Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę systemu zdecydowaliśmy się na transmisję obrazu za pomocą technologii AVoIP, w której nie ma matryc ani przełączników, a wszystkie sygnały są przesyłane przez sieć LAN.

Wygoda użytkowania, to dbanie o ułatwienie obsługi systemów praktycznie na każdym kroku. Dlatego w tej sali wszystko dzieje się automatycznie, w tym wykrywanie sygnałów po podpięciu komputera w celu prezentowania treści.

Oczywiście nie mogło zabraknąć panelu do ręcznego sterowania salą. Umieściliśmy go przy drzwiach, implementując funkcje zarówno sterowania systemem AV, jak i oświetleniem czy roletami w sali konferencyjnej.

Trudno zadbać o wygodę użytkowania sali, bez odpowiedniego rozwiązania do przeprowadzenia wideokonferencji.

Jeśli wideokonferencje kojarzyły Ci się dotychczas z koniecznością użycia swojego laptopa lub z obsługą skomplikowanych systemów wideokonferencyjnych w salach, to Microsoft Teams Rooms likwiduje te niedogodności.

Jest to zintegrowane rozwiązanie, które współpracuje z Microsoft Teams. Działa jak wirtualny pokój konferencyjny – dzięki licencji Microsoft Teams Rooms – może być samoistnym uczestnikiem spotkania, bez konieczności użycia własnego laptopa.

Zintegrowana z systemem książka adresowa pozwala na organizację spotkań bezpośrednio z panelu dotykowego i zapraszanie innych uczestników. Z kolei do zorganizowanych wcześniej spotkań można dołączyć naciskając tylko jeden przycisk. Prezentowanie treści na ekranie lub udostępnianie ich uczestnikom również nie przysparza problemów – wystarczy podłączyć laptopa poprzez łącze HDMI i gotowe!

Z łatwością można także zamienić salę w pokój spotkań telekonferencyjnych, dzięki możliwości przypisania wirtualnego numeru telefonicznego do systemu. Ale to nie wszystko! Microsoft Teams Rooms jest zintegrowane z Exchange, by synchronizować kalendarz z systemem rezerwacji sal.

Od teraz wieloosobowe konferencje mogą odbywać się bez konieczności podróży oraz mogą być organizowane natychmiast i to w bardzo wygodny dla wszystkich sposób.

Trudno wyobrazić sobie wygodne przeprowadzanie spotkań bez doskonałej zrozumiałości mowy. W takim przypadku doskonale sprawdzają się mikrofony matrycowe – zarówno w wydaniu sufitowym, jak i takim montowanym w blat.

Pozwalają nie tylko na zachowanie estetyki stołu, bez zbędnych kabli i urządzeń; ale przede wszystkim na nieskrępowane ruchy uczestników spotkania – bez konieczności pamiętania o kierowaniu głosu w kierunku mikrofonu. Mikrofon matrycowy to technologia wychwytująca rozmówców, których chcesz słyszeć, redukując dźwięki z innych stref.

Wbudowany procesor DSP zapewnia automatyczne wyrównanie poziomów głośności, eliminację echa, redukcję szumów i automatyczną kontrolę wzmocnienia w celu uzyskania idealnego dźwięku.

Jeszcze nigdy spotkania zdalne nie były tak zrozumiałe.

Trudno wyobrazić sobie wygodne przeprowadzanie spotkań bez doskonałej zrozumiałości mowy. W takim przypadku doskonale sprawdzają się mikrofony matrycowe – zarówno w wydaniu sufitowym, jak i takim montowanym w blat.

Pozwalają nie tylko na zachowanie estetyki stołu, bez zbędnych kabli i urządzeń; ale przede wszystkim na nieskrępowane ruchy uczestników spotkania – bez konieczności pamiętania o kierowaniu głosu w kierunku mikrofonu. Mikrofon matrycowy to technologia wychwytująca rozmówców, których chcesz słyszeć, redukując dźwięki z innych stref.

Wbudowany procesor DSP zapewnia automatyczne wyrównanie poziomów głośności, eliminację echa, redukcję szumów i automatyczną kontrolę wzmocnienia w celu uzyskania idealnego dźwięku.

Jeszcze nigdy spotkania zdalne nie były tak zrozumiałe.

Skoro poruszyliśmy temat rejestracji dźwięku, to nie możemy również zapomnieć o jego prawidłowej reprodukcji.

Dlatego w przestrzeniach całego biura Wiener zastosowaliśmy sprawdzone i doskonale brzmiące głośniki Audac, które zapewniają doskonałe odwzorownanie dźwięku w pełnym paśmie.

Oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o estetyce, dlatego wybraliśmy bezramkowe rozwiązania, które idealnie komponują się w nietypowych miejscach – nawet takich, jak sufity rastrowe z metalowej kraty Barwa System.

Oprócz sali Zarządu w biurze wiener znajdziemy też wiele sal przeznaczonych, do codziennej, wydajnej pracy. To zarówno wieloosobowe sale do większych zespołowych spotkań, jak i małe salki (tzw. huddle room) do kameralnej pracy w małych grupach.

Bałagan przewodów na stole i brak intuicyjnej obsługi pora ilość to powszechne problemy, z którymi borykają się standardowe miejsca pracy. Nasza transformacja miała na celu przekształcenie typowego biura w nowoczesną przestrzeń, spełniającą kryteria efektywnego miejsca pracy.

Dlatego sale o wszystkich rozmiarach wyposażyliśmy oraz skonfigurowaliśmy w ten sam sposób, by ich obsługa była intuicyjna i nie przysparzała problemów. Sale posiadają monitory, do których wystarczy podpiąć tylko jeden przewód HDMI dostępny na stole, a ekran automatycznie uruchomi i wyświetli obraz. Tak samo po odłączeniu kabla od laptopa, monitor samoczynnie się wyłączy.

Żegnajcie wiecznie gubiące się piloty!

Zastosowane rozwiązania technologiczne są idealnym przykładem, jak standaryzacja sal konferencyjnych zwiększa komfort pracy. Od teraz ich codzienna obsługa nie przysparza kłopotów żadnemu pracownikowi oraz nie wydłuża zbędnie spotkań na rozwiązywanie problemów z połączeniem się ze sprzętem.

Mówimy językiem architektury i szukamy rozwiązań, które nie tylko zaspokoją potrzeby, ale co najważniejsze: będą niewidzialne.

Dlatego w każdym z pomieszczeń ograniczyliśmy ingerencję w jego wygląd do minimum. Odpowiednio zaprojektowane wyprowadzenia przewodów, ultrapłaskie uchwyty czy brak widocznych urządzeń i zasilaczy powodują, że widoczne są tylko te elementy które mają być widoczne.

Dzięki temu, w każdej z sal unikamy wrażenia bałaganu i plątaniny przewodów, a co za tym idzie zdejmujemy z użytkowników poczucie obcowania ze skomplikowaną technologią, czyniąc codzienne korzystanie z systemu AV wygodnym i przyjemnym,

Oprócz estetyki niezwykle ważnym elementem jest funkcjonalność i optymalny dobór rozwiązań.

Dlatego zawsze dobieramy monitory zgodnie z normami i standardami branżowymi, uwzględniającymi nie tylko wielkość pomieszczenia, ale również liczbę uczestników spotkania oraz odległość do pierwszego z nich. Równie ważna jest odpowiednio dobrana wysokość montażu monitora. Zapewnia codzienną wygodę korzystania z prezentacji w sposób naturalny i ergonomiczny.

Dopełnieniem jest wybór monitorów o wysokiej jasności i matowej powłoce ekranu, która eliminuje refleksu świetlne i gwarantuje wysoką czytelność dowolnych, prezentowanych materiałów.

Oprócz estetyki niezwykle ważnym elementem jest funkcjonalność i optymalny dobór rozwiązań.

Dlatego zawsze dobieramy monitory zgodnie z normami i standardami branżowymi, uwzględniającymi nie tylko wielkość pomieszczenia, ale również liczbę uczestników spotkania oraz odległość do pierwszego z nich. Równie ważna jest odpowiednio dobrana wysokość montażu monitora. Zapewnia codzienną wygodę korzystania z prezentacji w sposób naturalny i ergonomiczny.

Dopełnieniem jest wybór monitorów o wysokiej jasności i matowej powłoce ekranu, która eliminuje refleksu świetlne i gwarantuje wysoką czytelność dowolnych, prezentowanych materiałów.

Projektując intuicyjną i wygodną w obsłudze technologię do biura trudno nie wspomnieć o systemach zintegrowanego sterowania.

Dobraliśmy rozwiązania, które zapewniają pełną kontrolę nad dźwiękiem i multimediami w pomieszczeniach, ale także światłem czy kotarami. Z kolei w dzielonych salach konferencyjnych inteligentne systemy same są w stanie wykryć położenie ściany mobilnej i wyrównać poziom dźwięku i natężenia światła w połączonych salach.

Nie zawsze ekran dotykowy to idealne rozwiązanie dla systemów sterowania. W mniejszych pomieszczeniach lub w przypadku systemu opartego o scenariusze idealnym rozwiązaniem będzie zastosowanie wieloprzyciskowych, konfigurowalnych klawiatur ściennych.

Umieszczenie ich przy drzwiach oraz wbudowane podświetlenie przycisków pozwala na codzienną, wygodną obsługę wszystkich sal konferencyjnych w biurze Wiener.

W większych salach intuicyjnym uzupełnieniem systemu opartego o klawiatury ścienne jest zastosowanie paneli dotykowych, umieszczonych na stole.

Pozwalają one nie tylko na na sterowanie tymi samymi funkcjami co klawiatura przy wejściu, ale też dzięki dynamicznemu interfejsowi reagują na aktualnie wybrany scenariusz lub układ ściany dzielonej, tym samym pozwalając na wygodną obsługę przez cały czas spotkania.

W większych salach intuicyjnym uzupełnieniem systemu opartego o klawiatury ścienne jest zastosowanie paneli dotykowych, umieszczonych na stole.

Pozwalają one nie tylko na na sterowanie tymi samymi funkcjami co klawiatura przy wejściu, ale też dzięki dynamicznemu interfejsowi reagują na aktualnie wybrany scenariusz lub układ ściany dzielonej, tym samym pozwalając na wygodną obsługę przez cały czas spotkania.

Nowoczesne biuro bez części wspólnych do relaksu? Wykluczone!

W biurze Wiener taką funkcję pełnią kuchnie połączone z przestrzeniami socjalnymi. Także tu nie mogło zabraknąć rozwiązań AV. W każdej z kuchni zainstalowaliśmy monitory połączone z tym samym systemem prezentacji treści, który odpowiada za wyświetlanie kominuiacji dla gości w strefie recepcyjnej biura.

Monitory Digital Signage to idealne rozwiązanie do komunikacji wewnętrznej skierowanej do pracowników, ale nie tylko. Dzieli wyposażeniu ich w tunery telewizyjne mogą zostać szybko przekształcone w centrum rozrywki podczas wspólnego oglądania wydarzeń sportowych przez pracowników.

Nasze działania nie kończą się na dostarczaniu technologii AV. Jesteśmy butikowym studiem projektowo-wykonawczym, które otacza Klienta opieką na każdym etapie. Definiujemy jego potrzeby, aby zaproponować najefektywniejsze rozwiązania. Współpracujemy z pracownią projektową, by zręcznie zintegrować technologię z charakterystycznym stylem biura, w tym także stylem pracy. By na koniec, pomóc Klientowi w integracji wdrażanych rozwiązań z istniejącą już infrastrukturą IT.

Wysoka jakość dostarczanych rozwiązań ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego sięgamy po najbardziej renomowanych producentów: Crestron, Samsung, Cisco. Z kolei wdrażane przez nas systemy technologiczne są sprawdzone oraz świetnie znane pracownikom: Microsoft Office 365 oraz Microsoft Teams.

Przykład biura Wiener to kolejna realizacja pokazująca nasze kompleksowe, ale indywidualne podejście zorientowane na sukces Klienta.

A wszystko po to, aby zapewnić sprawną komunikację, komfort oraz efektywność pracy.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa