Wiener

systemy av dla branży ubezpieczeniowej
Warszawa
2022
3600 m2

Wiener

systemy AV dla branży ubezpieczeniowej
2022, Warszawa

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM, terminowości prac i odpowiedniemu doborowi wdrożonych rozwiązań, udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową, która ułatwia i wspiera w codziennych procesach biznesowych.

 

Współpracę z SONITUM podjęliśmy przy projekcie przebudowy naszego biura w Warszawie. Poszukiwaliśmy partnera, który przeprowadzi cały proces technologicznej transformacji. Doświadczenia przy tym projekcie możemy z całym przekonaniem określić mianem profesjonalnego podejścia na każdym kroku.

Kierownik ds. Administracji
WIENER TU S.A.
Budynek:
Mokotów Nova
Projekt wnętrz:
COLLIERS

„Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM, terminowości prac i odpowiedniemu doborowi wdrożonych rozwiązań, udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń biurową, która ułatwia i wspiera w codziennych procesach biznesowych.”

Kierownik ds. Administracji
WIENER TU S.A.

W ramach modernizacji swojego biura Wiener oczekiwał wdrożenia intuicyjnego w codziennej obsłudze systemu AV oraz jednoczesnego przeprowadzenia kompleksowej cyfrowej transformacji sposobu pracy. Nasze rozwiązania miały za zadanie przede wszystkim wspierać zespół w codziennych obowiązkach, ułatwiać spotkania (zarówno te zdalne, jak i na żywo) oraz usprawniać komunikację między pracownikami i partnerami.

Wdrożyliśmy uniwersalny system audiowizualny obejmujący wiele pomieszczeń, które można podzielić na kilka kategorii ze względu na funkcje przestrzeni. Dostosowaliśmy do nich szeroki wachlarz najwyższej jakości rozwiązań technologicznych, dzięki czemu przekształciliśmy standardowe miejsce pracy w nowoczesne biuro klasy A.

Reprezentacyjna strefa recepcji to często pierwsze miejsce, gdzie mamy do czynienia z komunikacją wizualną firmy. W roli wspierających ją narzędzi doskonale sprawdzają się ekrany systemu Digital Signage.

Dzięki zastosowaniu odpowiedniego rozwiązania ekrany umożliwiają nie tylko wyświetlanie prostych grafik i filmów, ale też tworzenie zaawansowanych kompozycji, uwzględniających prognozę pogody, kanały RSS z aktualnymi wiadomościami czy kursami walut, a nawet umieszczanie wewnątrz komunikatów transmisji sygnału telewizyjnego wybranego programu.

Prosty w obsłudze system to też codzienna wygoda dla pracowników działu marketingu. Intuicyjne zarządzanie systemem przez dowolną przeglądarkę internetową, dodawanie materiałów metodą „przeciągnij i upuść” czy też graficzne kreowanie treści to jedne z wielu udogodnień prawidłowo zaprojektowanego i wdrożonego systemu prezentacji treści.

Projekt przeprowadziliśmy w formule design&build, zgodnie z naszą misją #WeDesignExperiences: przeanalizowaliśmy realne potrzeby klienta, określiliśmy scenariusze codziennego użytkowania systemów oraz wybraliśmy najlepsze rozwiązania.

To jednak nie wszystko. W ramach projektów design&build prowadzimy też całkowity nadzór nad prawidłowością prac na każdym etapie. Pozwala to uniknąć problemów podczas budowy i zdejmuje z inwestora obowiązek koordynacji prac. Dbamy o każdy szczegół na każdym etapie – od projektu do finalnego uruchomienia całego systemu AV.

Proces „od projektu pod klucz” to rozwiązanie, które zapewnia wszystkie funkcjonalności niezbędne do zaspokojenia zdefiniowanych uprzednio potrzeb.

Przeznaczona dla 12 osób sala konferencyjna zarządu ma być przede wszystkim funkcjonalna, prosta w obsłudze i w inteligentny sposób ma wspierać pracę zarządu, zwłaszcza zdalną. Dlatego jako główne rozwiązanie wybraliśmy dwa monitory do wyświetlania treści: jeden z nich pracuje jako wyświetlacz uczestników wideokonferencji, drugi z kolei umożliwia jednoczesną wygodną pracę nad udostępnionymi dokumentami.

W stole ukryliśmy mediaport z przyłączem HDMI. Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę systemu, zdecydowaliśmy się na transmisję obrazu za pomocą technologii AVoIP, w której nie ma matryc ani przełączników, a wszystkie sygnały są przesyłane przez sieć LAN.

Wygoda użytkowania to łatwość obsługi systemów praktycznie na każdym kroku. Dlatego w tej sali wszystko dzieje się automatycznie, w tym wykrywanie sygnałów po podpięciu komputera w celu prezentowania treści.

Oczywiście nie mogło zabraknąć panelu do ręcznego sterowania salą. Taki panel, z zaimplementowanymi funkcjami sterowania zarówno systemem AV, jak i oświetleniem czy roletami w sali konferencyjnej, umieściliśmy przy drzwiach.

Trudno zadbać o wygodę użytkowania sali bez odpowiedniego rozwiązania do przeprowadzenia wideokonferencji.

Jeśli wideokonferencje kojarzyły Ci się dotychczas z koniecznością użycia swojego laptopa lub z obsługą skomplikowanych systemów wideokonferencyjnych w salach, to Microsoft Teams Rooms likwiduje te niedogodności.

Jest to zintegrowane rozwiązanie, które współpracuje z Microsoft Teams. Działa jak wirtualny pokój konferencyjny – dzięki licencji Microsoft Teams Rooms – który pozwala wszystkim obecnym w nim rozmówcom na przeprowadzenie spotkania bez konieczności użycia własnych laptopów.

Zintegrowana z systemem książka adresowa pozwala na organizację spotkań bezpośrednio z panelu dotykowego i na zapraszanie innych uczestników. Z kolei do zorganizowanych wcześniej spotkań można dołączyć, naciskając tylko jeden przycisk. Prezentowanie treści na ekranie lub udostępnianie ich uczestnikom również nie przysparza problemów – wystarczy podłączyć laptopa poprzez łącze HDMI i gotowe!

Z łatwością można także zamienić salę w pokój spotkań telekonferencyjnych, dzięki możliwości przypisania wirtualnego numeru telefonicznego do systemu. Ale to nie wszystko! Microsoft Teams Rooms jest zintegrowane z Exchange, by synchronizować kalendarz z systemem rezerwacji sal.

Od teraz wieloosobowe konferencje mogą być organizowane natychmiast i to w bardzo wygodny dla wszystkich sposób – bez konieczności odbywania męczących podróży przez ich uczestników.

Trudno wyobrazić sobie wygodne przeprowadzanie spotkań bez doskonałej zrozumiałości mowy. Zapewniają ją mikrofony matrycowe – zarówno sufitowe, jak i wmontowane w blat.

Pozwalają nie tylko na zachowanie estetyki stołu – nie ma już na nim zbędnych kabli i urządzeń, ale przede wszystkim na nieskrępowane ruchy uczestników spotkania – którzy nie muszą już pamiętać o kierowaniu głosu w stronę mikrofonu. Mikrofon matrycowy to technologia wychwytująca głosy rozmówców, których chcesz słyszeć, i redukująca dźwięki z innych stref.

Wbudowany procesor DSP zapewnia automatyczne wyrównanie poziomów głośności, eliminację echa, redukcję szumów i automatyczną kontrolę wzmocnienia w celu uzyskania idealnego dźwięku.

Jeszcze nigdy spotkania zdalne nie były tak zrozumiałe.

Trudno wyobrazić sobie wygodne przeprowadzanie spotkań bez doskonałej zrozumiałości mowy. Zapewniają ją mikrofony matrycowe – zarówno sufitowe, jak i wmontowane w blat.

Pozwalają nie tylko na zachowanie estetyki stołu – nie ma już na nim zbędnych kabli i urządzeń, ale przede wszystkim na nieskrępowane ruchy uczestników spotkania – którzy nie muszą już pamiętać o kierowaniu głosu w stronę mikrofonu. Mikrofon matrycowy to technologia wychwytująca głosy rozmówców, których chcesz słyszeć, i redukująca dźwięki z innych stref.

Wbudowany procesor DSP zapewnia automatyczne wyrównanie poziomów głośności, eliminację echa, redukcję szumów i automatyczną kontrolę wzmocnienia w celu uzyskania idealnego dźwięku.

Jeszcze nigdy spotkania zdalne nie były tak zrozumiałe.

Skoro poruszyliśmy temat rejestracji dźwięku, to nie możemy również zapomnieć o jego prawidłowej reprodukcji.

Dlatego w przestrzeniach całego biura Wiener zastosowaliśmy sprawdzone i doskonale brzmiące głośniki Audac, które zapewniają idealne odwzorowanie dźwięku w pełnym paśmie.

Oczywiście nie mogliśmy zapomnieć o estetyce, dlatego wybraliśmy bezramkowe rozwiązania, które idealnie komponują się z nietypowymi konstrukcjami – nawet takimi jak sufity rastrowe z metalowej kraty Barwa System.

Oprócz sali zarządu w biurze Wiener znajdziemy też wiele pomieszczeń przeznaczonych do codziennej wydajnej pracy. To zarówno wieloosobowe sale do większych zespołowych spotkań, jak i małe salki (tzw. huddle roomy) do kameralnej pracy w małych grupach.

Bałagan przewodów na stole i brak możliwości intuicyjnej obsługi sporej liczby urządzeń to powszechne problemy, z którymi boryka się personel w standardowych miejscach pracy. Nasza transformacja miała na celu przekształcenie typowego biura w nowoczesną przestrzeń, spełniającą kryteria efektywnego stanowiska pracy.

Dlatego sale o wszystkich rozmiarach wyposażyliśmy oraz skonfigurowaliśmy w ten sam sposób, by ich obsługa była intuicyjna i nie przysparzała problemów. Sale posiadają monitory, do których wystarczy podpiąć tylko jeden przewód HDMI dostępny na stole, a ekran automatycznie uruchomi i wyświetli obraz. Podobnie po odłączeniu kabla od laptopa monitor samoczynnie się wyłączy.

Żegnajcie, wiecznie gubiące się piloty!

Zastosowane rozwiązania technologiczne są idealnym przykładem na to, jak standaryzacja sal konferencyjnych może zwiększyć komfort pracy. Od teraz ich codzienna obsługa nie przysparza kłopotów żadnemu pracownikowi ani nie wydłuża zbędnie spotkań z powodu rozwiązywania problemów z podłączeniem sprzętu.

Mówimy językiem architektury i szukamy rozwiązań, które nie tylko zaspokoją potrzeby, ale co najważniejsze: będą niewidzialne.

Dlatego w każdym z pomieszczeń ograniczyliśmy ingerencję w jego wygląd do minimum. Odpowiednio zaprojektowane wyprowadzenia przewodów, ultrapłaskie uchwyty czy brak widocznych urządzeń i zasilaczy powodują, że widoczne są tylko te elementy, które mają być widoczne.

Dzięki temu w każdej z sal unikamy wrażenia bałaganu i plątaniny przewodów, a co za tym idzie – zdejmujemy z użytkowników poczucie obcowania ze skomplikowaną technologią, czyniąc codzienne korzystanie z systemu AV wygodnym i przyjemnym.

Oprócz estetyki niezwykle ważnym elementem jest funkcjonalność i optymalny dobór rozwiązań.

Dlatego zawsze dobieramy monitory zgodnie z normami i standardami branżowymi, uwzględniającymi nie tylko wielkość pomieszczenia, ale również liczbę uczestników spotkania oraz odległość do pierwszego z nich. Równie ważna jest odpowiednio dobrana wysokość montażu monitora. Zapewnia to codzienną wygodę korzystania z prezentacji w sposób naturalny i ergonomiczny.

Dopełnieniem projektu jest wybór monitorów o wysokiej jasności i matowej powłoce ekranu, która eliminuje refleksy świetlne i gwarantuje wysoką czytelność dowolnych prezentowanych materiałów.

Oprócz estetyki niezwykle ważnym elementem jest funkcjonalność i optymalny dobór rozwiązań.

Dlatego zawsze dobieramy monitory zgodnie z normami i standardami branżowymi, uwzględniającymi nie tylko wielkość pomieszczenia, ale również liczbę uczestników spotkania oraz odległość do pierwszego z nich. Równie ważna jest odpowiednio dobrana wysokość montażu monitora. Zapewnia to codzienną wygodę korzystania z prezentacji w sposób naturalny i ergonomiczny.

Dopełnieniem projektu jest wybór monitorów o wysokiej jasności i matowej powłoce ekranu, która eliminuje refleksy świetlne i gwarantuje wysoką czytelność dowolnych prezentowanych materiałów.

Gdy mówimy o intuicyjnej i wygodnej w obsłudze technologii do biura, trudno nie wspomnieć o systemach zintegrowanego sterowania.

Dobraliśmy rozwiązania, które zapewniają pełną kontrolę nie tylko nad dźwiękiem i multimediami w pomieszczeniach, ale także nad światłem czy kotarami. Z kolei w dzielonych salach konferencyjnych inteligentne systemy same są w stanie wykryć położenie ściany mobilnej i wyrównać poziom dźwięku i natężenia światła w połączonych salach.

Nie zawsze ekran dotykowy to idealne rozwiązanie dla systemów sterowania. W mniejszych pomieszczeniach lub w przypadku systemu opartego na scenariuszach idealnym rozwiązaniem będzie zastosowanie wieloprzyciskowych, konfigurowalnych klawiatur ściennych.

Umieszczenie ich przy drzwiach oraz wbudowane podświetlenie przycisków pozwalają na codzienną wygodną obsługę wszystkich sal konferencyjnych w biurze Wiener.

W większych salach intuicyjnym uzupełnieniem systemu wykorzystującego klawiatury ścienne jest zastosowanie paneli dotykowych umieszczonych na stole.

Nie tylko pozwalają one na sterowanie tymi samymi funkcjami, co klawiatura przy wejściu, ale też, dzięki dynamicznemu interfejsowi, reagują na aktualnie wybrany scenariusz lub układ ściany dzielonej, tym samym pozwalając na wygodną obsługę przez cały czas spotkania.

W większych salach intuicyjnym uzupełnieniem systemu wykorzystującego klawiatury ścienne jest zastosowanie paneli dotykowych umieszczonych na stole.

Nie tylko pozwalają one na sterowanie tymi samymi funkcjami, co klawiatura przy wejściu, ale też, dzięki dynamicznemu interfejsowi, reagują na aktualnie wybrany scenariusz lub układ ściany dzielonej, tym samym pozwalając na wygodną obsługę przez cały czas spotkania.

Nowoczesne biuro bez części wspólnych do relaksu? Wykluczone!

W biurze Wiener taką funkcję pełnią kuchnie połączone z przestrzeniami socjalnymi. Także tu nie mogło zabraknąć rozwiązań AV. W każdej z kuchni zainstalowaliśmy monitory połączone z tym samym systemem prezentacji treści, który odpowiada za wyświetlanie komunikacji dla gości w strefie recepcyjnej biura.

Monitory Digital Signage to idealne rozwiązanie służące komunikacji wewnętrznej skierowanej do pracowników, ale nie tylko. Dzięki wyposażeniu ich w tunery telewizyjne mogą zostać wykorzystane np. do wspólnego oglądania wydarzeń sportowych przez pracowników, a pomieszczenie socjalne zostaje tym samym szybko przekształcone w centrum rozrywki.

Nasze działania nie kończą się na dostarczaniu technologii AV. Jesteśmy butikowym studiem projektowo-wykonawczym, które otacza klienta opieką na każdym etapie. Definiujemy jego potrzeby, aby zaproponować najefektywniejsze rozwiązania. Współpracujemy z pracownią projektową, by zręcznie połączyć technologię z charakterystycznym stylem biura, w tym także stylem pracy – i na koniec pomóc klientowi w integracji wdrażanych rozwiązań z istniejącą już infrastrukturą IT.

Wysoka jakość dostarczanych rozwiązań ma dla nas ogromne znaczenie, dlatego sięgamy po produkty najbardziej renomowanych producentów: Crestron, Samsung, Cisco. Z kolei wdrażane przez nas sprawdzone systemy technologiczne są świetnie znane pracownikom: to Microsoft Office 365 oraz Microsoft Teams.

Biuro Wiener to kolejny przykład realizacji pokazującej nasze kompleksowe, ale indywidualne podejście zorientowane na sukces Klienta.

A wszystko po to, aby zapewnić sprawną komunikację, komfort oraz efektywność pracy.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa