Bezpieczeństwo, innowacyjne rozwiązania i dbałość o każdy szczegół. Producent samochodów marki Volvo stawia poprzeczkę wysoko, co znajduje również swoje odzwierciedlenie w charakterze wnętrz salonów sprzedaży. Każdy, kto przekroczy próg salonu Volvo, znajdzie się w innym świecie motoryzacji, w przestrzeni natchniętej duchem natury i skandynawskiego designu.
W takim kontekście nie może zabraknąć muzyki, która wzmocni przekaz i podkreśli wyjątkowość marki. Aby jednak muzyka mogła oddziaływać na odbiorcę pełnią swoich możliwości brzmieniowych, trzeba zapewnić jej odpowiednie warunki techniczne. Tego wyzwania podjął się nasz zespół, tworząc kompleksowy system nagłośnienia wzorcowego salonu sprzedaży samochodów Volvo.
Cel projektu był jasno określny, jednak przedsięwzięcie wiązało się z koniecznością pogodzenia kilku założeń jednocześnie. Z jednej strony należało uwzględnić wymagania Klienta i jego założenia budżetowe, z drugiej specyfikę obiektu i jego możliwości techniczne. Poszczególne elementy systemu nagłośnieniowego musiały ponadto idealnie komponować się ze stylem i charakterem przestrzeni. Nad wszystkim górował cel najważniejszy – równomierne nagłośnienie stref sprzedaży, wydawania pojazdów, zawierania umów, a także strefy chillout.
Wszakże muzyka pełni ważną rolę nie tylko w umacnianiu pozycji marki, ale również – podejmowaniu decyzji zakupowych. Całość realizacji i związana z nią przebudowa salonu Volvo miała się wpisywać w unikalną koncepcję marki – samochody o wyjątkowym charakterze, tworzone inaczej niż wszystkie.
Salon sprzedaży Volvo został wyposażony w wielostrefowy system nagłośnienia oparty o matryce ITC Audio. W zależności od miejsca montażu i przeznaczenia danej strefy zostały zamontowane głośniki BOSCH Premium Sound i Ecler.
Ze względu na wymóg odtwarzania jednolitej muzyki we wszystkich salonach Volvo na świecie, wybraliśmy odtwarzacz strumieniowej muzyki Marantz. Całość dopełnił wygodny system sterowania.
W efekcie uzyskaliśmy równomierne nagłośnienie całej powierzchni dźwiękiem wysokiej jakości, z wierną reprodukcją w całym paśmie, przy uwzględnieniu odmiennego przeznaczenia każdej ze stref salonu. Dzięki temu w części ekspozycyjnej pojazdów muzyka tworzy odpowiednie tło, w strefie chillout relaksuje gości, nie przeszkadza w strefie zawierania umów i motywuje w strefie wydawania pojazdów.
Cały system nagłośnienia jest praktycznie niewidoczny, dzięki umiejętnemu wkomponowaniu głośników i pozostałych elementów w przestrzeń salonu. Kompleksowy system nagłośnienia wzorcowego salonu sprzedaży Volvo jest przykładem na to, że można pogodzić kilka założeń jednocześnie z doskonałym efektem brzmieniowym i wizualnym jednocześnie.