Wspólna powierzchnia biurowa dla dwóch firm w ramach jednego biura to zadanie, które wymagało nie tylko doskonałego zrozumienia indywidualnych potrzeb Barentz i Noack, ale także umiejętności stworzenia synergii między nimi.
Dlatego z przyjemnością podjęliśmy się tego zadania, wykorzystując w celu jego realizacji nasz unikalny proces projektowy AVtecture: w szerszym gronie, wraz z członkami zespołów Barentz i Noack oraz architektami z pracowni The Design przeprowadziliśmy burzę mózgów, której celem było zdefiniowanie potrzeb i sposobów pracy na co dzień.
Metodyka AVtecture zakłada pracę „od czystej kartki”, gdyż zależało nam na zapewnieniu bezproblemowego i wygodnego korzystania przez pracowników z rozwiązań, które poprawiają produktywność i współpracę.
Stworzyliśmy szyty na miarę system AV, który zintegrowaliśmy w całej przestrzeni. Wdrożone rozwiązanie to coś więcej niż wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, sprzęt do wideokonferencji i scentralizowane zarządzanie tym wszystkim. Nasz zespół ściśle współpracował z architektami, aby zapewnić, że system nie tylko spełni potrzeby najemców, ale wręcz przekroczy ich oczekiwania.
Jak zawsze skupiliśmy się też na doświadczeniach: postanowiliśmy stworzyć funkcjonalne sale konferencyjne i przestrzenie wspólne i zastosować w nich rozwiązania tak proste w codziennym użytkowaniu, jak to tylko możliwe.
Zapraszamy Cię zatem na małą wycieczkę po biurze Barentz/Noack, w trakcie której opowiemy Ci, jak wdrożone systemy ułatwiają pracownikom codzienną pracę.
Stworzenie sali konferencyjnej tuż przy recepcji to doskonałe rozwiązanie we wszystkich tych organizacjach, które są nastawione na częste spotkania z gośćmi z zewnątrz: dzięki takiemu układowi funkcjonalnemu łatwo skierować gościa do sali i nie trzeba go „prowadzić” przez całe biuro.
Ale to także wyzwanie od strony wyposażenia takiej sali w systemy multimedialne: nie mogąc zamknąć się w standardach technologicznych stosowanych wewnętrznie przez grupę Barentz, stworzyliśmy rozwiązania które dzięki prostocie i uniwersalności bedą współpracować z dowolnymi urządzeniami, w tym także tymi przyniesionymi przez zewnętrznych gości.
To dlatego w sali znalazł się monitor do prezentacji zintegrowany z videobarem pracującym w trybie BYOM (czyli podłączany poprzez USB do dowolnego komputera) oraz mediaport zapewniający dodatkowe zasilanie dla urządzeń.
Ale… wygoda użytkowania to nie tylko samo włączenie systemu, wiemy o tym doskonale! Dlatego zadbaliśmy również o komfortowe połączenie ze sprzętem, niewymagające od użytkowników ani specjalistycznej wiedzy, ani wykonania wielu czynności. Tutaj również wdrożyliśmy automatyczne rozwiązania polegające na wykrywaniu, do którego mediaportu podłączył się użytkownik, by od razu przełączyć obraz z nowo podłączonego źródła na monitor.
Jednocześnie zadbaliśmy też o wygodę podczas spotkań hybrydowych z wykorzystaniem wideokonferencji. Pomimo iż powoli wracamy do biur, to spotkania na odległość są już stałym elementem każdego dnia. Ważne jednak, by podczas takich spotkań zadbać o jak najlepsze doświadczenia uczestników, zbliżone do tych podczas rozmowy na żywo.
Czas na większe spotkanie! Najłatwiej będzie je zorganizować w jednej z trzech głównych sal konferencyjnych: tworzących w sumie połączoną salę zdolną pomieścić ponad 20 osób, w zależności od położenia ściany mobilnej. Zapraszamy Cię zatem w głąb biura Barentz/Noack, gdzie znajduje się część szkoleniowo-eventowa.
Czego potrzeba do wygodnego przeprowadzenia prezentacji dla wielu osób? Przede wszystkim wyświetlacza. I to nie byle jakiego, gdyż w tym przypadku (ze względu na znaczą długość sali) zainstalowaliśmy tu aż 110-calowy monitor LCD! Nie mogło też oczywiście zabraknąć ekranów powtarzających – taką funkcję pełnią mobilne monitory 75-calowe na wózkach, które na co dzień znajdują się w dwóch mniejszych częściach sali dzielonej, a po połączeniu sal mogą powtarzać obraz z głównego ekranu, bez względu na to, do którego floorboxa je podłączymy.
Nie mogło też zabraknąć rozwiązania do wideokonferencji i to takiego przeznaczonego do naprawdę dużych spotkań. Ponownie wybraliśmy kamerę wyposażoną w zoom optyczny i inteligentne kadrowanie grupy uczestników, by w kadrze nie było widać zbędnej pustej przestrzeni sali.
Mikrofony z kolei ukryliśmy na suficie – tworząc rozwiązanie, które pozwala na pełną mobilność stołów, by sala w dowolnej chwili mogła zmienić swój układ. Z kolei za reprodukcję głosu rozmówców odpowiadają głośniki ścienne, co zapewnia doświadczenie znacznie bardziej zbliżone do tego, jakie mamy przy spotkaniu na żywo, w odróżnieniu od rozwiązań wykorzystujących głośniki sufitowe.
Również w tej przestrzeni do systemu podłączysz się jednym przewodem (lub bezprzewodowo), a monitor włączy się i wyłączy automatycznie – zapomnij o pilotach i skomplikowanej obsłudze! Samo łączenie i dzielenie sal też odbywa się automatycznie – dzięki zastosowaniu czujek położenia ściany mobilnej, które automatycznie wykrywają układ sali i dostosowują system AV do aktualnego scenariusza użytkowania.
W SONITUM wierzymy, że powodzenie spotkania w znaczącym stopniu zależy od komfortowej atmosfery w sali konferencyjnej. Nazywamy to Seamless Experience – to ten moment, gdy technologia nie sprawia problemów i działa bezawaryjnie i niemalże bezobsługowo, ale też zapewnia maksimum możliwości.
Dlatego też mobilne monitory na wózkach, o których przed chwilą wspominaliśmy, wyposażyliśmy w ekrany dotykowe. Teraz, gdy nie są używane do powielenia obrazu z głównego ekranu przy połączonej sali, a pracują samodzielnie w mniejszych jej częściach, stają się wygodną tablicą interaktywną pozwalającą pracownikom na wygodną pracę z dokumentami (adnotacje) oraz wyrażanie swoich pomysłów (whiteboard).
Wiemy też, że niektóre formuły spotkań, zwłaszcza tych kreatywnych, wymagają zupełnie innych okoliczności i warunków niż oferuje najlepsza nawet sala konferencyjna.
Dlatego mobilne, interaktywne monitory wyposażyliśmy również w videobary oraz bezprzewodowe zestawy Barco CX, by można było zabrać spotkanie wszędzie ze sobą, nawet do najodleglejszej części biura. Dzięki temu pracownicy mogą postawić monitor tam, gdzie akurat go potrzebują, i zorganizować szybkie spotkanie obejmujące zarówno wideokonferencję, jak i pracę kreatywną z ekranem dotykowym. A co równie istotne – do tego wszystkiego mogą podłączyć się bezprzewodowo!
Przejdźmy dalej do części wspólnych biura, na chwilę zatrzymując się przy przestrzeni chillout, położonej tuż obok dzielonych sal konferencyjnych, a wręcz do nich przyległej.
Przestrzeń ta pełni dwojaką funkcję – w zwykłe biurowe dni jest przestrzenią relaksu dla pracowników, wyposażoną w ekran z sygnałem telewizji cyfrowej, z możliwością odtworzenia muzyki tła czy zagrania na konsoli. Może też wyświetlać komunikację marketingową, dzięki zintegrowaniu z zarządzanym sieciowo systemem do wgrywania treści i prezentowania jej zgodnie z zaplanowanym harmonogramem.
Ale to nie wszystko! Przy niektórych okazjach ta część biura jest łączona z salami konferencyjnymi i stanowi wówczas swoiste foyer podczas cocktail party czy większych wydarzeń. Istnieje możliwość, aby monitor w tej przestrzeni także odtwarzał te same treści co inne ekrany, a nagłośnienie stanowiło wspólną strefę z salami.
Taka elastyczność umożliwia wielorakie wykorzystanie przestrzeni konferencyjnej: także na eventy. A takie przestrzenie multifunkcyjne są tym, co lubimy w SONITUM najbardziej!
Czy to pora na filiżankę kawy? Tę długą podróż warto zakończyć w kuchni, gdzie odbywa się większość nieformalnego networkingu. I do tej przestrzeni udało nam się przemycić odrobinę technologii, która wspiera komunikację wewnętrzną.
Kuchnia została wyposażona w monitor do Digital Signage, który wyświetla prezentacje skierowane do pracowników firmy. Zarządzanie treściami na ekranie jest intuicyjne i przyjemne dzięki playerowi dostępnemu dla zespołu komunikacji.
Co istotne, do monitora został także doprowadzony sygnał telewizyjny, co sprzyja integracji pracowników podczas wspólnego oglądania wydarzeń sportowych lub kulturalnych.
Nasze działania nie kończą się na dostarczaniu technologii AV. Jesteśmy butikowym studiem projektowo-wykonawczym, które otacza klienta opieką na każdym etapie. Definiujemy jego potrzeby, aby zaproponować najefektywniejsze rozwiązania. Współpracujemy z pracownią projektową, by zręcznie zintegrować technologię z charakterystycznym stylem biura, w tym także stylem pracy, i na koniec pomóc klientowi w integracji wdrażanych rozwiązań z istniejącą już infrastrukturą IT.
To wszystko nie byłoby możliwe, gdyby nie połączenie dwóch sił: otwartego na wizję i pomysły Inwestora oraz kreatywnego Zespołu z biura projektowego. Skupienie się na doświadczeniach użytkowników końcowych wyznaczyło nam drogę, którą podążaliśmy na każdym etapie projektu: od koncepcji aż po uruchomienie wszystkich urządzeń. Dzięki temu osiągnięty efekt nie tylko spełnia wszystkie założenia, ale i wyznacza nowe standardy.
Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do tego projektu na tak wczesnym etapie, a dzięki obdarzeniu nas zaufaniem przez Inwestora podzielić się wiedzą oraz doświadczeniem, tworząc prawdziwe biuro przyszłości, naszpikowane niewidoczną technologią, która wspiera na każdym kroku codzienną pracę zespołu pracowników.