Niezawodność, elastyczność, innowacyjność to symbole korporacji Stadler, znanego na świecie szwajcarskiego producenta pojazdów szynowych, działającego na rynku od ponad 75 lat. Firma stawia na ciągły rozwój i nowoczesne technologie, co bezpośrednio przekłada się na jakość produktów oferowanych klientom.
Tak klarownie określone wartości musiały znaleźć swoje odbicie również w sferze niezwiązanej ściśle z ofertą produktową, ale wpływającej na jakość pracy, a także wizerunek firmy. Mając na uwadze niezawodność, najwyższą jakość oraz styl minimalistyczny, nawiązujący do szwajcarskiej kultury korporacyjnej, przystąpiliśmy do działania.
Zadanie obejmowało stworzenie projektu i kompleksowe wykonanie systemów audiowizualnych do siedmiu sal konferencyjnych i gabinetu prezesa, a także systemów Digital Signage dla recepcji reprezentacyjnej i wejść pracowniczych.
Liczyła się przede wszystkim szybkość i niezawodność działania systemu oraz prostota obsługi. Równie istotny był efekt estetyczny, oparty o ideę minimalizmu. System miał być wykorzystywany głównie w zakresie prezentacji oraz wideo- i telekonferencji.
Z uwagi na złożoność i wielofunkcyjność systemu, realizację inwestycji podzieliliśmy na kilka etapów. W pięciu z siedmiu sal konferencyjnych zainstalowaliśmy systemy audiowizualne, wyposażone w projektory i ekrany. Systemy audio i wideo zostały ze sobą zintegrowane, dzięki czemu ich obsługa stała się wyjątkowo prosta – podłączenie przewodu i włączenie projektora automatycznie uruchamia cały system (następuje rozwinięcie ekranu projekcyjnego i włączenie głośników).
W pozostałych dwóch salach, ze względu na możliwość połączenia ich w jedną większą salę konferencyjną, zastosowaliśmy wygodne i ekonomiczne rozwiązanie. Dzięki temu po złożeniu ścianki działowej i połączeniu sal można korzystać z jednego projektora, a dźwięk obecny jest w każdym zakątku powiększonej przestrzeni. Zastosowane ekrany projekcyjne zostały wyposażone w napinacze oraz czarne pasy, które zapewniają doskonałe napięcie powierzchni oraz odpowiedni kontrast prezentacji. W dwóch salach konferencyjnych i gabinecie prezesa zostały natomiast zamontowane monitory instalacyjne 4K wraz z systemem przyłączy.
System Digital Signage przy wejściach pracowniczych rozszerzyliśmy o autorską aplikację SXControl, która umożliwia wygodne wyświetlanie treści reklamowych i informacyjnych. Dodatkowo recepcję wyposażyliśmy w ścianę wizyjną typu videowall o czytelnym i ostrym obrazie możliwym do uzyskania dzięki zastosowaniu rozdzielczości 4K.
W celu wzbogacenia funkcjonalności systemu audiowizualnego i uproszczenia jego obsługi w salach konferencyjnych, zainstalowaliśmy dodatkowo systemy bezprzewodowej transmisji obrazu Barco ClickShare.
Takie rozwiązanie umożliwia wyświetlanie obrazu na projektorze lub monitorze w prosty i intuicyjny sposób przy pomocy jednego kliknięcia przycisku, niezależnie od rodzaju urządzenia lub zastosowanego systemu operacyjnego.
Cały system mogliśmy zaprojektować w momencie wznoszenia budynku, co znacznie ułatwiło pracę i pozwoliło na wdrożenie wielu cennych rozwiązań, zapewniających bezawaryjną pracę i wysoką estetykę. Dzięki współpracy z pracownią architektoniczną na etapie projektu oraz właściwej koordynacji prac ze strony naszych inżynierów, stworzyliśmy system, który pomimo minimalistycznej formy i wymagającej funkcjonalności jest prosty w obsłudze i w pełni spełnia oczekiwania naszego klienta.
Jesteśmy przekonani, że do osiągnięcia takiego efektu przyczyniła się również dogłębna analiza potrzeb, a także zbieżność wartości wyznawanych przez firmę Stadler z naszymi, do których należą przede wszystkim: niezawodność, efektywność i innowacyjność.