Jak stworzyć prestiżowy salon sprzedaży mieszkań i apartamentów, który zwiększa sprzedaż? Bezsprzecznie skupić się na unikalnym customer experience.
Dokładnie takie wyzwanie postawił przed nami zespół Archicom – wiodącego dewelopera na rynku mieszkaniowym. Otwarcie salonu zbiegło się z okresem zmian i transformacji w Grupie ECHO-Archicom, w ramach których Archicom przejął od ECHO projekty mieszkaniowe, zwiększając swój potencjał wzrostu i rozpoznawalność na rynku oraz wykorzystując efekt synergii. Tym samym z początkiem sierpnia lider rynku wrocławskiego, stał się jednym z wiodących deweloperów polskich, działających w największych miastach jak Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków i Wrocław.
Nowy salon sprzedaży miał stanowić swoistą wizytówkę dewelopera w ramach nowej struktury. Miał być nie tylko miejscem, w którym prowadzi się sprzedaż zainteresowanym uprzednio klientom, ale również przestrzenią, która przyciąga: atmosferą, wystrojem wnętrz i technologią wspierającą sprzedaż na każdym kroku.
Takie założenia idealnie współgrały z naszym podejściem skupionym na doświadczeniach: wymagały zaprojektowania i wdrożenia immersyjnych rozwiązań, które wpłyną pozytywnie na doświadczenia klientów Archicom. Z przyjemnością podjęliśmy się realizacji!
Przykładamy wagę do najmniejszych detali, dbając o to, by technologia i elementy jej towarzyszące nie zdominowały designu. Dlatego zawsze podczas realizacji projektu skupiamy się na doskonałej współpracy z architektami.
Pozwala to na stworzenie przestrzeni, w której technologia stanowi jej idealne dopełnienie – zwiększając skuteczność narzędzi sprzedażowych przy jednoczesnym zachowaniu przytulnego charakteru wnętrz. Dlatego wspomniany wcześniej ekran LED zabudowaliśmy we wnęce meblowej, która tworzy z niego dyskretny, acz doskonale widoczny, element wnętrza. Rozgość się, zanim przejdziemy do dalszej części salonu!
Bardzo lubimy w SONITUM projektowanie rozwiązań o różnorodnym przeznaczeniu. Mnogość funkcji do spełnienia, konieczność zapewnienia wygody użytkowania w wielu różnych sytuacjach – właśnie to daje nam radość projektowania. A jeżeli dodamy do tego jeszcze troskę o doświadczenia Twoich klientów? Wówczas przełożymy naszą radość projektowania na jeszcze bardziej kreatywne wykorzystanie rozwiązań AV!
Nie inaczej było w przypadku głównej przestrzeni salonu, do której Cię teraz zapraszamy. To tutaj rozpoczyna się budowanie doświadczeń klientów, którzy wchodzą w głąb lokalu. Doświadczenia to nie tylko wzrok, dlatego już w recepcji otula Cię magia holistycznych doznań: oprócz przytulnych mebli, o które zadbali architekci, to także sącząca się z ukrytych głośników ciepła muzyka. Także tutaj często odbywa się prezentacja oferty mieszkaniowej Archicom – do której również wykorzystaliśmy najnowsze rozwiązania technologiczne.
A co z klientami, którzy potrzebują większej prywatności, finalizując zakup lub negocjacje, albo uprzednio umówili się na konkretny termin na spotkanie? Dla nich również nie mogło zabraknąć miejsca.
W salonie Archicom odnajdziemy aż 3 sale konferencyjne, o różnych rozmiarach: od niewielkich 4-osobowych do 10-osobowej, dużej sali spotkań. Jednak w żadnej z nich nie mogło zabraknąć technologii, która wspiera działania sprzedażowe.
Dlatego także tu zastosowaliśmy rozwiązania YSLAB służące do prezentacji oferty mieszkaniowej Archicom. Ale spotkania w takich salach polegają nie tylko na obsłudze dotykowego „kiosku”, którym domyślnie jest znajdujący się tam monitor.
Niejednokrotnie w trakcie spotkań z klientami zachodzi konieczność prezentacji materiałów z własnego komputera: czy to przez sprzedawcę, czy przez klienta lub na przykład towarzyszącego architekta wnętrz. Przewidzieliśmy i taki scenariusz.
Dlatego w stole znajduje się przyłącze HDMI, do którego wystarczy podłączyć komputer, a obraz z niego automatycznie pojawi się na ekranie. Oczywiście po zakończeniu prezentacji i odłączeniu kabla ekran sam powróci do wyświetlania treści reklamowej z wykorzystaniem rozwiązania YSLAB.
Do systemu podłączysz się jednym przewodem, a monitor przełączy się automatycznie – zapomnij o pilotach i skomplikowanej obsłudze!
W SONITUM wierzymy, że efektywność pracy i skuteczna sprzedaż w znaczącym stopniu zależą od komfortowej obsługi systemu. Nazywamy to Seamless Experience – to ten moment, gdy technologia nie sprawia problemów i działa bezawaryjnie i niemalże bezobsługowo, ale też zapewnia poczucie prywatności dzięki prawidłowej akustyce.
Dlatego w całym salonie wdrożyliśmy też system zintegrowanego sterowania, by uprościć do maksimum codzienną pracę zespołu i zadbać o to, aby zminimalizować czas poświęcony przez pracowników na obsługę systemu, tak by mogli skupić się na podstawowych zadaniach: sprzedaży mieszkań i opiece nad klientami Archicom.
Kończymy wycieczkę po najnowszym salonie sprzedaży Archicom krótkim podsumowaniem: tworzenie przestrzeni zapewniających klientom zapadające w pamięć doświadczenia jest możliwe tylko przy pełnym zaangażowaniu ze strony wszystkich stron procesu – inwestora, architektów i naszym. Współpraca z projektantami wnętrz pozwoliła na idealne wkomponowanie technologii w otoczenie. Z kolei system AV w połączeniu z ideą inwestora dostarcza niezapomnianych wrażeń klientom Archicom.
Skupienie się na doświadczeniach klientów wyznaczyło nam drogę, którą podążaliśmy na każdym etapie projektu: od koncepcji aż po uruchomienie wszystkich urządzeń. Dzięki temu osiągnięty efekt nie tylko spełnia wszystkie założenia, ale i wyznacza nowe standardy.
Dzięki zaufaniu, którym obdarzyła nas Grupa ECHO-Archicom, mieliśmy możliwość rozpoczęcia prac „od czystej kartki”, co dało nam olbrzymią swobodę projektową. Skupiliśmy się na kluczowych aspektach doświadczeń klientów, pozwalających na efektywne zwiększenie skuteczności sprzedaży. Dopiero po zdefiniowaniu oczekiwanych doświadczeń i potrzeb przystąpiliśmy do doboru urządzeń i opracowania dokumentacji projektowej rozwiązań audiowizualnych.
Cieszymy się, że doskonała współpraca z zespołem Archicom i jego zaangażowanie w dążenie do osiągnięcia tak spektakularnego efektu opłaciły się i zaowocowały stworzeniem nowej wizytówki dewelopera, w tak kluczowym momencie jego rozwoju, a my mogliśmy mieć w tym swój udział.