Salon sprzedaży Archicom

immersyjne systemy AV, które zwiększają sprzedaż
Wrocław
2023
2000 m2

Salon Archicom

immersyjne systemy AV, które zwiększają sprzedaż
2023, Wrocław

Efekt współpracy z SONITUM przy nowym salonie sprzedaży Archicom można streścić krótkim stwierdzeniem: immersyjna przestrzeń handlowa.
 

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń, która zachwyca w każdym detalu. Gorąco polecamy SONITUM jako sprawdzonego i odpowiedzialnego partnera, z którym można stworzyć naprawdę wyjątkowe projekty przestrzeni handlowych.

Dyrektor Rozwoju Projektów
Archicom S.A.
Budynek:
MIDPOINT71
Deweloper:
ECHO Investment
Projekt wnętrz:
3XA

„Efekt współpracy z SONITUM przy nowym salonie sprzedaży Archicom można streścić krótkim stwierdzeniem: immersyjna przestrzeń handlowa.

 

Dzięki pełnemu zaangażowaniu zespołu SONITUM udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń, która zachwyca w każdym detalu. Gorąco polecamy SONITUM jako sprawdzonego i odpowiedzialnego partnera, z którym można stworzyć naprawdę wyjątkowe projekty przestrzeni handlowych.”

Dyrektor Rozwoju Projektów
Archicom S.A.

Jak stworzyć prestiżowy salon sprzedaży mieszkań i apartamentów, który zwiększa sprzedaż? Bezsprzecznie skupić się na unikalnym customer experience.

Dokładnie takie wyzwanie postawił przed nami zespół Archicom – wiodącego dewelopera na rynku mieszkaniowym. Otwarcie salonu zbiegło się z okresem zmian i transformacji w Grupie ECHO-Archicom, w ramach których Archicom przejął od ECHO projekty mieszkaniowe, zwiększając swój potencjał wzrostu i rozpoznawalność na rynku oraz wykorzystując efekt synergii. Tym samym z początkiem sierpnia lider rynku wrocławskiego, stał się jednym z wiodących deweloperów polskich, działających w największych miastach jak Warszawa, Poznań, Łódź, Kraków i Wrocław.

Nowy salon sprzedaży miał stanowić swoistą wizytówkę dewelopera w ramach nowej struktury. Miał być nie tylko miejscem, w którym prowadzi się sprzedaż zainteresowanym uprzednio klientom, ale również przestrzenią, która przyciąga: atmosferą, wystrojem wnętrz i technologią wspierającą sprzedaż na każdym kroku.

Takie założenia idealnie współgrały z naszym podejściem skupionym na doświadczeniach: wymagały zaprojektowania i wdrożenia immersyjnych rozwiązań, które wpłyną pozytywnie na doświadczenia klientów Archicom. Z przyjemnością podjęliśmy się realizacji!

Witaj w strefie wejściowej! To pierwsza przestrzeń, którą klienci widzą tuż po przekroczeniu progu salonu. A w SONITUM doskonale wiemy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dlatego, wspólnie z architektami, zadbaliśmy o wkomponowanie w zabudowę meblową ogromnego ekranu LED do prezentacji treści reklamowych.

Dlaczego wybraliśmy ekran LED, a nie ścianę złożoną z monitorów (tzw. videowall)? Ekran LED pozwala na uzyskanie nie tylko znacznie większego rozmiaru wyświetlanego obrazu (w tym przypadku przekątna ekranu to 136″, co oznacza aż 3 metry wysokości!), ale także znacznie wyższej jego jasności.

Jest to szczególnie istotne, gdyż ekran znajduje się naprzeciw przeszklonej elewacji oddzielającej salon od ulicy Powstańców Śląskich, którą codzienne przemieszcza się wielu potencjalnych klientów. Dzięki tak wysokiej jasności wyświetlane materiały reklamowe widoczne są także dla przechodniów: zarówno w ciągu dnia, jak i po zmierzchu.

Połączenie ekranu z prostym w obsłudze systemem do zarządzania treścią pozwala zespołowi marketingu Archicom na łatwe i wygodne prezentowanie tego, co akurat istotne. A pionowa orientacja ekranu sprzyja tworzeniu treści znacznie bardziej przyciągających uwagę.

Witaj w strefie wejściowej! To pierwsza przestrzeń, którą klienci widzą tuż po przekroczeniu progu salonu. A w SONITUM doskonale wiemy, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Dlatego, wspólnie z architektami, zadbaliśmy o wkomponowanie w zabudowę meblową ogromnego ekranu LED do prezentacji treści reklamowych.

Dlaczego wybraliśmy ekran LED, a nie ścianę złożoną z monitorów (tzw. videowall)? Ekran LED pozwala na uzyskanie nie tylko znacznie większego rozmiaru wyświetlanego obrazu (w tym przypadku przekątna ekranu to 136″, co oznacza aż 3 metry wysokości!), ale także znacznie wyższej jego jasności.

Jest to szczególnie istotne, gdyż ekran znajduje się naprzeciw przeszklonej elewacji oddzielającej salon od ulicy Powstańców Śląskich, którą codzienne przemieszcza się wielu potencjalnych klientów. Dzięki tak wysokiej jasności wyświetlane materiały reklamowe widoczne są także dla przechodniów: zarówno w ciągu dnia, jak i po zmierzchu.

Połączenie ekranu z prostym w obsłudze systemem do zarządzania treścią pozwala zespołowi marketingu Archicom na łatwe i wygodne prezentowanie tego, co akurat istotne. A pionowa orientacja ekranu sprzyja tworzeniu treści znacznie bardziej przyciągających uwagę.

Wspomnieliśmy już o kierowaniu komunikacji marketingowej do przechodniów na zewnątrz salonu. A co z klientami, którzy już do niego weszli? Tutaj chcemy od razu rozwiać wszystkie Twoje obawy dotyczące technologii ekranów LED. Ale zacznijmy od początku!

Czy kojarzysz ekrany LED w niektórych sklepach, które z bliska wyglądają jak mozaika nierówno świecących pikseli, do tego każdy z nich widać z osobna? To z reguły efekt trzech błędów: niewłaściwego doboru rozmiaru piksela do odległości od widza, nieprawidłowej kalibracji samego ekranu w zakresie oddawanych barw i niskiej jakości komponentów LED.

W przypadku ekranów w salonie Archicom uniknęliśmy tych problemów dzięki odpowiednim symulacjom na etapie projektowym oraz właściwej kalibracji ekranu. Zastosowaliśmy też rozwiązanie renomowanego producenta (LG) w miejsce często stosowanych rozwiązań firm z Dalekiego Wschodu. Dobór odpowiedniej plamki (1,5 mm) oraz właściwa kalibracja bieli gwarantują, że ekran oglądany nawet z bliska wydaje się monolitycznym wyświetlaczem.

Nie mogliśmy też zapomnieć o trosce o środowisko – dlatego ekran nie tylko włącza się automatycznie o określonych godzinach, ale także dopasowuje jasność do natężenia światła słonecznego. Dzięki temu zapewnia wysoką widoczność w ciągu dnia i nocy, nie powodując jednocześnie zbędnego zanieczyszczenia światłem oraz oszczędzając energię elektryczną.

Wspomnieliśmy już o kierowaniu komunikacji marketingowej do przechodniów na zewnątrz salonu. A co z klientami, którzy już do niego weszli? Tutaj chcemy od razu rozwiać wszystkie Twoje obawy dotyczące technologii ekranów LED. Ale zacznijmy od początku!

Czy kojarzysz ekrany LED w niektórych sklepach, które z bliska wyglądają jak mozaika nierówno świecących pikseli, do tego każdy z nich widać z osobna? To z reguły efekt trzech błędów: niewłaściwego doboru rozmiaru piksela do odległości od widza, nieprawidłowej kalibracji samego ekranu w zakresie oddawanych barw i niskiej jakości komponentów LED.

W przypadku ekranów w salonie Archicomu uniknęliśmy tych problemów dzięki odpowiednim symulacjom na etapie projektowym oraz właściwej kalibracji ekranu. Zastosowaliśmy też rozwiązanie renomowanego producenta (LG) w miejsce często stosowanych rozwiązań firm z Dalekiego Wschodu. Dobór odpowiedniej plamki (1,5 mm) oraz właściwa kalibracja bieli gwarantują, że ekran oglądany nawet z bliska wydaje się monolitycznym wyświetlaczem.

Nie mogliśmy też zapomnieć o trosce o środowisko – dlatego ekran nie tylko włącza się automatycznie o określonych godzinach, ale także dopasowuje jasność do natężenia światła słonecznego. Dzięki temu zapewnia wysoką widoczność w ciągu dnia i nocy, nie powodując jednocześnie zbędnego zanieczyszczenia światłem oraz oszczędzając energię elektryczną.

Przykładamy wagę do najmniejszych detali, dbając o to, by technologia i elementy jej towarzyszące nie zdominowały designu. Dlatego zawsze podczas realizacji projektu skupiamy się na doskonałej współpracy z architektami.

Pozwala to na stworzenie przestrzeni, w której technologia stanowi jej idealne dopełnienie – zwiększając skuteczność narzędzi sprzedażowych przy jednoczesnym zachowaniu przytulnego charakteru wnętrz. Dlatego wspomniany wcześniej ekran LED zabudowaliśmy we wnęce meblowej, która tworzy z niego dyskretny, acz doskonale widoczny, element wnętrza. Rozgość się, zanim przejdziemy do dalszej części salonu!

Bardzo lubimy w SONITUM projektowanie rozwiązań o różnorodnym przeznaczeniu. Mnogość funkcji do spełnienia, konieczność zapewnienia wygody użytkowania w wielu różnych sytuacjach – właśnie to daje nam radość projektowania. A jeżeli dodamy do tego jeszcze troskę o doświadczenia Twoich klientów? Wówczas przełożymy naszą radość projektowania na jeszcze bardziej kreatywne wykorzystanie rozwiązań AV!

Nie inaczej było w przypadku głównej przestrzeni salonu, do której Cię teraz zapraszamy. To tutaj rozpoczyna się budowanie doświadczeń klientów, którzy wchodzą w głąb lokalu. Doświadczenia to nie tylko wzrok, dlatego już w recepcji otula Cię magia holistycznych doznań: oprócz przytulnych mebli, o które zadbali architekci, to także sącząca się z ukrytych głośników ciepła muzyka. Także tutaj często odbywa się prezentacja oferty mieszkaniowej Archicom – do której również wykorzystaliśmy najnowsze rozwiązania technologiczne.

Jak zaprezentować ofertę mieszkaniową? W przytulnej atmosferze, dającej Twoim klientom poczucie komfortu. Dokładnie o to, ze szczególną uwagą, zadbaliśmy wraz z architektami.

Stworzona przez nich przestrzeń, którą można z łatwością wydzielić za pomocą zasłon z przestrzeni wspólnej, pozwala ad hoc zorganizować kameralne spotkanie i przedstawić ofertę mieszkaniową Archicom. W SONITUM nazwaliśmy to miejsce „kącikiem pierwszego kontaktu”.

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zaprojektowali w tym miejscu nowoczesnej technologii wspierającej sprzedaż i zwiększającej pozytywne doświadczenie klientów. Dlatego umieściliśmy tutaj ekran, na którym klienci mogą obejrzeć projekty deweloperskie Archicom.

Jak zaprezentować ofertę mieszkaniową? W przytulnej atmosferze, dającej Twoim klientom poczucie komfortu. Dokładnie o to, ze szczególną uwagą, zadbaliśmy wraz z architektami.

Stworzona przez nich przestrzeń, którą można z łatwością wydzielić za pomocą zasłon z przestrzeni wspólnej, pozwala ad hoc zorganizować kameralne spotkanie i przedstawić ofertę mieszkaniową Archicom. W SONITUM nazwaliśmy to miejsce „kącikiem pierwszego kontaktu”.

Nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zaprojektowali w tym miejscu nowoczesnej technologii wspierającej sprzedaż i zwiększającej pozytywne doświadczenie klientów. Dlatego umieściliśmy tutaj ekran, na którym klienci mogą obejrzeć projekty deweloperskie Archicom.

Dotknąć znaczy uwierzyć? Zdecydowanie tak! Ale jak dotknąć mieszkania? Zwłaszcza takiego, które jest dopiero budowane?

Tutaj doskonale sprawdza się rozwiązanie YSLAB, które umożliwia wizualizację dowolnej inwestycji mieszkaniowej w 3D. Ale to nie tylko trójwymiarowy model budynku – to także kompletne narzędzie sprzedażowe, dzięki któremu można zaprezentować wybrany lokal z każdej strony, w 3D, z uwzględnieniem dowolnej pory dnia – co pozwala potencjalnym klientom nawet na analizę nasłonecznienia mieszkania, którego zakup planują.

Zintegrowaliśmy system YSLAB z dotykowymi monitorami, co pozwala na jeszcze wygodniejsze korzystanie z trójwymiarowego modelu budynku, wybór dowolnej inwestycji i obejrzenie dowolnego z mieszkań w niej zaplanowanych. Możliwość łatwej i samodzielnej obsługi daje dużo frajdy klientom i ułatwia im zapoznanie się z pełną ofertą. To naprawdę działa!

Dotknąć znaczy uwierzyć? Zdecydowanie tak! Ale jak dotknąć mieszkania? Zwłaszcza takiego, które jest dopiero budowane?

Tutaj doskonale sprawdza się rozwiązanie YSLAB, które umożliwia wizualizację dowolnej inwestycji mieszkaniowej w 3D. Ale to nie tylko trójwymiarowy model budynku – to także kompletne narzędzie sprzedażowe, dzięki któremu można zaprezentować wybrany lokal z każdej strony, w 3D, z uwzględnieniem dowolnej pory dnia – co pozwala potencjalnym klientom nawet na analizę nasłonecznienia mieszkania, którego zakup planują.

Zintegrowaliśmy system YSLAB z dotykowymi monitorami, co pozwala na jeszcze wygodniejsze korzystanie z trójwymiarowego modelu budynku, wybór dowolnej inwestycji i obejrzenie dowolnego z mieszkań w niej zaplanowanych. Możliwość łatwej i samodzielnej obsługi daje dużo frajdy klientom i ułatwia im zapoznanie się z pełną ofertą. To naprawdę działa!

A co z klientami, którzy potrzebują większej prywatności, finalizując zakup lub negocjacje, albo uprzednio umówili się na konkretny termin na spotkanie? Dla nich również nie mogło zabraknąć miejsca.

W salonie Archicom odnajdziemy aż 3 sale konferencyjne, o różnych rozmiarach: od niewielkich 4-osobowych do 10-osobowej, dużej sali spotkań. Jednak w żadnej z nich nie mogło zabraknąć technologii, która wspiera działania sprzedażowe.

Dlatego także tu zastosowaliśmy rozwiązania YSLAB służące do prezentacji oferty mieszkaniowej Archicom. Ale spotkania w takich salach polegają nie tylko na obsłudze dotykowego „kiosku”, którym domyślnie jest znajdujący się tam monitor.

Niejednokrotnie w trakcie spotkań z klientami zachodzi konieczność prezentacji materiałów z własnego komputera: czy to przez sprzedawcę, czy przez klienta lub na przykład towarzyszącego architekta wnętrz. Przewidzieliśmy i taki scenariusz.

Dlatego w stole znajduje się przyłącze HDMI, do którego wystarczy podłączyć komputer, a obraz z niego automatycznie pojawi się na ekranie. Oczywiście po zakończeniu prezentacji i odłączeniu kabla ekran sam powróci do wyświetlania treści reklamowej z wykorzystaniem rozwiązania YSLAB.

Do systemu podłączysz się jednym przewodem, a monitor przełączy się automatycznie – zapomnij o pilotach i skomplikowanej obsłudze!

Wolna czy zajęta? Jak zarządzać salami spotkań przy dużej liczbie umówionych rozmów z klientami?

I na to mamy rozwiązanie, które wdrożyliśmy w salonie Archicom: system rezerwacji sal Evoko. Pracownicy biura sprzedaży mogą zarezerwować salę ekspresowo, dosłownie z marszu: bezpośrednio z panelu przy wejściu do sali. Ale to nie jedyna możliwość – system został zintegrowany z kalendarzem biura sprzedaży, co pozwala na wygodną rezerwację z poziomu Outlooka czy aplikacji mobilnej.

Gdy wybrana sala jest już zajęta, z łatwością można zarezerwować inną, wyszukując ją w panelu pośród tych, które spełniają wymagania pod względem liczby uczestników czy wyposażenia.

Dbamy o detale, dlatego wdrożone rozwiązanie technologiczne idealnie spaja się z designem i wystrojem przestrzeni. Panele dotykowe zostały wkomponowane w słupki przy wejściach do sal tak, by stanowiły estetyczną całość ze szklanymi ścianami. Dowód, że estetyka może iść w parze z technologią.

Wolna czy zajęta? Jak zarządzać salami spotkań przy dużej liczbie umówionych rozmów z klientami?

I na to mamy rozwiązanie, które wdrożyliśmy w salonie Archicom: system rezerwacji sal Evoko. Pracownicy biura sprzedaży mogą zarezerwować salę ekspresowo, dosłownie z marszu: bezpośrednio z panelu przy wejściu do sali. Ale to nie jedyna możliwość – system został zintegrowany z kalendarzem biura sprzedaży, co pozwala na wygodną rezerwację z poziomu Outlooka czy aplikacji mobilnej.

Gdy wybrana sala jest już zajęta, z łatwością można zarezerwować inną, wyszukując ją w panelu pośród tych, które spełniają wymagania pod względem liczby uczestników czy wyposażenia.

Dbamy o detale, dlatego wdrożone rozwiązanie technologiczne idealnie spaja się z designem i wystrojem przestrzeni. Panele dotykowe zostały wkomponowane w słupki przy wejściach do sal tak, by stanowiły estetyczną całość ze szklanymi ścianami. Dowód, że estetyka może iść w parze z technologią.

W SONITUM wierzymy, że efektywność pracy i skuteczna sprzedaż w znaczącym stopniu zależą od komfortowej obsługi systemu. Nazywamy to Seamless Experience – to ten moment, gdy technologia nie sprawia problemów i działa bezawaryjnie i niemalże bezobsługowo, ale też zapewnia poczucie prywatności dzięki prawidłowej akustyce.

Dlatego w całym salonie wdrożyliśmy też system zintegrowanego sterowania, by uprościć do maksimum codzienną pracę zespołu i zadbać o to, aby zminimalizować czas poświęcony przez pracowników na obsługę systemu, tak by mogli skupić się na podstawowych zadaniach: sprzedaży mieszkań i opiece nad klientami Archicom.

Nasze podejście Seamless Experience sprawia, że zawsze automatyzujemy wszystko, co tylko możliwe. Nie inaczej było tym razem: włączanie i wyłączanie ekranu, dotykowych monitorów i systemu rezerwacji sal zintegrowaliśmy z kalendarzem pracy biura. Także pozostałe urządzenia automatycznie włączają się i wyłączają.

Jest jednak pewna rzecz, nad którą kontrolę chcieli mieć pracownicy salonu: aktualnie odtwarzana muzyka. Dlatego zastosowaliśmy sieciowy odtwarzacz audio sterowany za pomocą dotykowego panelu umieszczonego na recepcji, dzięki któremu pracownicy mogą nie tylko regulować głośność, ale też wybierać poszczególne utwory do odtwarzania.

A skoro już przy muzyce jesteśmy, to zadbaliśmy także o ten aspekt doświadczeń – dostarczając spersonalizowane playlisty z muzyką zwolnioną z opłat licencyjnych na rzecz ZAiKS i pokrewnych organizacji.

Nasze podejście Seamless Experience sprawia, że zawsze automatyzujemy wszystko, co tylko możliwe. Nie inaczej było tym razem: włączanie i wyłączanie ekranu, dotykowych monitorów i systemu rezerwacji sal zintegrowaliśmy z kalendarzem pracy biura. Także pozostałe urządzenia automatycznie włączają się i wyłączają.

Jest jednak pewna rzecz, nad którą kontrolę chcieli mieć pracownicy salonu: aktualnie odtwarzana muzyka. Dlatego zastosowaliśmy sieciowy odtwarzacz audio sterowany za pomocą dotykowego panelu umieszczonego na recepcji, dzięki któremu pracownicy mogą nie tylko regulować głośność, ale też wybierać poszczególne utwory do odtwarzania.

A skoro już przy muzyce jesteśmy, to zadbaliśmy także o ten aspekt doświadczeń – dostarczając spersonalizowane playlisty z muzyką zwolnioną z opłat licencyjnych na rzecz ZAiKS i pokrewnych organizacji.

Kończymy wycieczkę po najnowszym salonie sprzedaży Archicom krótkim podsumowaniem: tworzenie przestrzeni zapewniających klientom zapadające w pamięć doświadczenia jest możliwe tylko przy pełnym zaangażowaniu ze strony wszystkich stron procesu – inwestora, architektów i naszym. Współpraca z projektantami wnętrz pozwoliła na idealne wkomponowanie technologii w otoczenie. Z kolei system AV w połączeniu z ideą inwestora dostarcza niezapomnianych wrażeń klientom Archicom.

Skupienie się na doświadczeniach klientów wyznaczyło nam drogę, którą podążaliśmy na każdym etapie projektu: od koncepcji aż po uruchomienie wszystkich urządzeń. Dzięki temu osiągnięty efekt nie tylko spełnia wszystkie założenia, ale i wyznacza nowe standardy.

Dzięki zaufaniu, którym obdarzyła nas Grupa ECHO-Archicom, mieliśmy możliwość rozpoczęcia prac „od czystej kartki”, co dało nam olbrzymią swobodę projektową. Skupiliśmy się na kluczowych aspektach doświadczeń klientów, pozwalających na efektywne zwiększenie skuteczności sprzedaży. Dopiero po zdefiniowaniu oczekiwanych doświadczeń i potrzeb przystąpiliśmy do doboru urządzeń i opracowania dokumentacji projektowej rozwiązań audiowizualnych.

Cieszymy się, że doskonała współpraca z zespołem Archicom i jego zaangażowanie w dążenie do osiągnięcia tak spektakularnego efektu opłaciły się i zaowocowały stworzeniem nowej wizytówki dewelopera, w tak kluczowym momencie jego rozwoju, a my mogliśmy mieć w tym swój udział.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa