Lexus

multimedia w salonie samochodowym
Warszawa
2018

Lexus

Warszawa

Innowacja, ekologia i najwyższa technologia. To główne cechy charakteryzujące samochody marki Lexus, znajdujące również swoje odzwierciedlenie w charakterze wnętrz salonów sprzedaży. To wysoko postawiona poprzeczka – każdy, kto przekroczy próg salonu marki Lexus wkracza w strefę nowoczesnych technologii.

W takim kontekście nie może zabraknąć muzyki, która wzmocni przekaz i podkreśli wyjątkowość marki. Aby jednak muzyka mogła oddziaływać na odbiorcę pełnią swoich możliwości brzmieniowych, trzeba zapewnić jej odpowiednie warunki techniczne. Tego wyzwania podjął się nasz zespół, tworząc kompleksowy system nagłośnienia salonu sprzedaży samochodów Lexus na warszawskiej Woli.

Cel projektu był jasno określny, jednak przedsięwzięcie wiązało się z koniecznością pogodzenia kilku założeń jednocześnie. Z jednej strony należało uwzględnić wymagania Klienta i jego założenia budżetowe, z drugiej trudną akustycznie specyfikę obiektu w kształcie rotundy. Ponadto, poszczególne elementy systemu miały pozostać całkowicie niewidoczne, a jednocześnie zapewniać doskonalą jakość dźwięku.

Nad wszystkim górował cel najważniejszy – równomierne nagłośnienie powierzchni całego salonu. Wszakże muzyka pełni ważną rolę nie tylko w umacnianiu pozycji marki, ale również – podejmowaniu decyzji zakupowych. Całość realizacji i związana z nią instalacja nagłośnienia miała się wpisywać w unikalną koncepcję marki – nowoczesności i innowacji w motoryzacji.

Nagłośnienie udało nam się całkowicie ukryć w podwieszanej konstrukcji z oświetleniem nad recepcją. Dźwięk rozprzestrzenia się dookólnie i równomiernie na całą przestrzeń prezentacyjną salonu dzięki skierowaniu dźwięku na sufit. Dzięki takiemu zabiegowi akustycznemu klient salonu ma wrażenie otaczającego go dźwięku, bez odczucia kierunku jego emisji.

W efekcie uzyskaliśmy równomierne nagłośnienie całej powierzchni dźwiękiem wysokiej jakości, z wierną reprodukcją w całym paśmie. Dzięki temu w części ekspozycyjnej pojazdów muzyka tworzy odpowiednie tło, relaksuje i skłania do gości do zakupu, a nie przeszkadza w strefie zawierania umów. Dodatkowo cały system nagłośnienia jest całkowicie niewidoczny, dzięki zastosowaniu odpowiednich rozwiązań i głośników.

Kompleksowy system nagłośnienia salonu sprzedaży Lexus jest przykładem na to, że można pogodzić kilka założeń jednocześnie z doskonałym efektem brzmieniowym i wizualnym jednocześnie.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa