Jak sprawnie i przede wszystkim efektywnie dokonać transformacji sposobu pracy? Zmiana biura brzmi jak idealny moment. Wsparliśmy w tym procesie markę kosmetyczną, znaną praktycznie w każdym zakątku naszego globu. Estée Lauder Companies, czyli jeden z największych liderów rynku kosmetycznego na świecie. A my do wyzwań ze świata beauty podchodzimy z jeszcze większym poczuciem estetyki.
Mocny nacisk na tworzenie wysokiej jakości contentu oraz wprowadzenie w naturalny sposób technologii do codziennej pracy sprawiły, że pojawiła się potrzeba transformacji biura Estée Lauder Companies. Wdrożenia miały też istotny wpływ na wypracowanie nowego stylu pracy, odpowiadającego specyfice zarządzania w marce lifestylowej.
Przedstawiciele firmy zwrócili się do nas z zadaniem stworzenia nowoczesnych przestrzeni, w których rolą technologii jest wspieranie codziennej pracy – tej indywidualnej, jak i grupowej, ale także zdalnej i hybrydowej w razie potrzeby. Wyjątkowa przestrzeń potrzebowała odpowiedniej oprawy audiowizualnej, dopracowanej pod kątem jakości obrazu, dźwięku, ale również sfery wizualnej. W świecie kosmetyków każdy szczegół ma znaczenie, stąd nasze działania były dopracowane w najdrobniejszych detalach.
Transformacja technologiczna oznaczała pożegnanie się z rezerwacją sal przy użyciu szerokiego wachlarza urządzeń, z których część była już po prostu nieużyteczna. Zaprojektowaliśmy sale szkoleniowe dla partnerów oraz intuicyjne miejsce na kreację contentu.
Ale zacznijmy od początku. Już w recepcji, wraz z architektami z pracowni Colliers stworzyliśmy projekt podwieszanego przepierzenia, na którym znajdują się monitory reklamowe, służące prezentacji treści. Są proste w obsłudze oraz zostały zaprojektowane tak, aby wspierać ich ekologiczne użytkowanie. Reagują na natężenie światła, jednocześnie oszczędzając energię. Ekologia i oszczędność – takie rozwiązania szczególnie lubimy.
Stworzyliśmy także centrum szkoleniowo-konferencyjne dla partnerów firmy, które składa się z trzech elastycznych sal. Można wykorzystywać tylko jedną z nich lub je połączyć. Wszystko zależy od aktualnych potrzeb. Nową przestrzeń z wdrożonymi rozwiązaniami audiowizualnymi cechuje przede wszystkim łatwość obsługi. Użytkownicy mają do dyspozycji bezprzewodową transmisję wideo, zdalne sterowanie oświetleniem, kotarami i dźwiękiem. Elastyczność w połączeniu z łatwością obsługi to gwarancja komfortu, na który kładziemy nacisk w naszych rozwiązaniach.
Uczestniczyliśmy także w transformacji gabinetów kadry zarządzającej w miniaturowe sale spotkań. To nie tylko miejsca pracy z biurkiem w centrum, ale także przestrzeń, która ma służyć kreatywnej burzy mózgów. To właśnie tu odbywa się omawianie strategii i projektów. W nowoczesnych biurach technologia wspiera cały ten proces, dlatego w gabinetach zamontowaliśmy ekrany, do których można się szybko i łatwo podpiąć bezprzewodowo.
Stworzyliśmy przestrzeń do produkcji materiałów reklamowych i szkoleniowych. I o tym miejscu moglibyśmy długo opowiadać, bo to najnowocześniejszej generacji pokój do tworzenia contentu. Co się za tym kryje? To studio fotograficzne, pomieszczenie do nagrywania podcastów i vlogów oraz szkoleń w jednym. Specyfikacja aktualnie generowanych treści sprawia, że pomieszczenie zostało wypełnione niezbędnymi do produkcji wysokiej jakości materiałów narzędzi, takich jak oświetlenie studyjne, system szyn czy green screen wraz z różnymi tłami. Maksimum możliwości w jednym miejscu.
Odpowiadamy również za akustykę wspomnianego content creation room. Zainstalowaliśmy sufity akustyczne naszej marki Acoustic Design, a także dostarczyliśmy sprzęt do nagrywania wideo i audio. Możliwość tworzenia contentu bezpośrednio w siedzibie firmy to nowe możliwości i oszczędność czasu, szczególnie istotne w przypadku działań real-time marketingowych.
Zamieniliśmy gabinety kadry menedżerskiej oraz CEO w małe, ale dobrze zaprojektowane sale konferencyjne. Wszystko po to, aby wspierać efektywność pracy, kreatywność oraz nowoczesny styl pracy, pozwalając na dostosowanie się przestrzeni do specyfiki projektu czy zadania. Zainstalowaliśmy monitory z łatwymi w obsłudze przyłączami oraz bezprzewodową transmisją wideo. Takie rozwiązania sprzyjają pracy w grupie, zdalnej czy hybrydowej.
Pierwszy kontakt z firmą, jej filozofią i wartościami odbywa się już w recepcji. Naturalnie, miejsce w którym goście i partnerzy czekają na spotkanie stanowi przestrzeń idealną do dzielenia się nowościami i dobrymi praktykami kampanijnymi. Treści marketingowe skupiają uwagę na pionowych ekranach, idealnie dopasowanych do wnętrza.
Wdrożone przez nas rozwiązania audiowizualne są dostosowane do potrzeb nowych wymagań w pracy i usprawnienia komunikacji, ale także specyfiki branży kosmetycznej.
Duże sale wieloosobowe czy spora ilość kabli to powszechne problemy, z którymi borykają się standardowe miejsca pracy. Nasza transformacja miała na celu przekształcenie typowego biura w nowoczesną przestrzeń, spełniającą kryteria efektywnego miejsca pracy. Wysoką produktywność wspierają przestrzenie, które służą spotkaniom w mniejszym gronie. Wyeliminowaliśmy kable, które zastąpiliśmy bezprzewodową technologią wideo, czyli Crestron Air Media. Dzięki takim rozwiązaniom można za pomocą aplikacji, jedynie wpisując PIN, zacząć transmisję treści. Co więcej, system nas poinformuje, że zbliża się koniec czasu zarezerwowanego na prezentację i rezerwację sali.
Natomiast salę na spotkanie można zarezerwować z Outlooka, telefonu lub bezpośrednio z podświetlanego panelu na ścianie – prosto, wygodnie i szybko. System jest inteligentny. Sam zwolni rezerwację, z której się akurat nie korzysta, aby ktoś inny mógł wejść do sali i zorganizować spotkanie.
Zaprojektowane oraz wdrożone przez nas centrum szkoleniowe oraz Content Creation Room pozwalają w czasach pandemii na profesjonalne tworzenie treści oraz zdalne warsztaty. Podczas spotkań na żywo można zarządzać przestrzenią za pomocą mobilnych ścian. System sam dopasuje się do charakteru pracy. Obsługa sal jest prosta i wygodna. Wszystko odbywa się automatycznie. W ten sposób można prowadzić na zmianę wykłady, szkolenia grupowe czy spotkania.
Dobry content to nie wszystko, kluczowa jest odpowiednia komunikacja, dlatego zadbaliśmy również o biuro regionalne w Helsinkach. Wdrożyliśmy zestaw do wideokonferencji dla Microsoft Teams, aby ułatwić spotkania z klientami i partnerami. Skonfigurowaliśmy rozwiązanie Logitech, które pozwala pracownikom z Finlandii na pozostanie w stałym kontakcie z Warszawą, bez konieczności podróży służbowych.
Przykład wdrożenia rozwiązań dla Estée Lauder prezentuje, że personalizujemy projekty pod każdego klienta tak, aby efekt odpowiadał na indywidualne potrzeby, w pełni wykorzystywał przestrzeń oraz po prostu ułatwiał pracę.