Emerson

systemy av do pracy hybrydowej i szkoleń
Warszawa
2022
4500 m2

Emerson

Warszawa

Firma SONITUM zrozumiała nasze oczekiwania i wykazała się profesjonalizmem na najwyższym poziomie. Dzięki pełnemu zaangażowaniu oraz wdrożeniu bezawaryjnych i niezwykle prostych w obsłudze rozwiązań udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń, na jakiej nam zależało.

 

SONITUM wykazało się nie tylko niezbędną wiedzą, ale również doskonałą współpracą z przedstawicielami fit-out. Rekomendujemy SONITUM jako rzetelnego i odpowiedzialnego partnera.

 

Dyrektor Generalny
Emerson Process Management Sp. z o.o.
Budynek:
Konstruktorska Business Center
Projekt wnętrz:
COLLIERS

„Firma SONITUM zrozumiała nasze oczekiwania i wykazała się profesjonalizmem na najwyższym poziomie. Dzięki pełnemu zaangażowaniu oraz wdrożeniu bezawaryjnych i niezwykle prostych w obsłudze rozwiązań udało się stworzyć nowoczesną przestrzeń, na jakiej nam zależało. SONITUM wykazało się nie tylko niezbędną wiedzą, ale również doskonałą współpracą z przedstawicielami fit-out. Rekomendujemy SONITUM jako rzetelnego i odpowiedzialnego partnera.”

Dyrektor Generalny
Emerson Process Management Sp. z o.o.

Efektywna praca dużych zespołów, w tym w trybie pracy zdalnej, to obecnie duże wyzwanie. Najlepszym momentem na wprowadzanie takich zmian, zarówno w wyposażeniu biura, jak i sposobie pracy jest chwila przeprowadzki do nowego budynku.

Z takim wyzwaniem zwrócił się do nas polski oddział firmy Emerson, globalnego lidera w zakresie automatyki przemysłowej i rozwiązań dla rynku rezydencjalnego. Z entuzjazmem podjęliśmy się tego projektu, gdyż projektowanie rozwiązań dla zespołu inżynierów, to zdecydowanie wymagające zadanie, a takie są naszą specjalnością.

Po wielu latach w dotychczasowym biurze Klient podjął decyzję, o zmianie siedziby na znacznie większą i ulokowaną w nowoczesnym obiekcie biurowym. Wybór padł na Konstruktorska Business Center, gdzie do dyspozycji Emerson jest aż 4500 metrów kwadratowych nowoczesnej przestrzeni biurowej.

Nasza rola zaczęła się już na etapie projektu koncepcyjnego – przeprowadziliśmy klienta przez cały proces, analizując potrzeby i dopasowując rozwiązania, aż po gotową dokumentację projektową. To typowy projekt design&build – wybieramy najlepsze opcje dla klienta i prowadzimy całkowity nadzór nad prawidłowością prac na każdym etapie, co pozwala na uniknięcie problemów na etapie wykonawczym i zdejmuje z inwestora obowiązek koordynacji prac.

W każdym projekcie dbamy o najdrobniejszy szczegół w zgodzie z konceptem i potrzebami klienta. A jaki był cel tego projektu? Elastyczna i funkcjonalna przestrzeń biurowa – sprzyjająca sprawnej komunikacji zdalne z wykorzystaniem najnowocześniejszych technologii.

W całym biurze zostało rozlokowanych ponad 20 sal konferencyjnych. Zarówno kilku osobowych, przeznaczonych na spotkania wewnętrzne lub telekonferencje, jak i dużych wieloosobowych sal w części przeznaczonej do organizacji szkoleń.

Wierzymy w technologię, która przede wszystkim służy człowiekowi i usprawnia jego codzienną pracę. Dlatego  pracownicy biura Emerson mogą zapomnieć o niepotrzebnie przedłużonych spotkaniach, wynikających z kłopotów z połączeniem się ze sprzętem. Wygodne w użyciu rozwiązanie single cable connection nie wymaga korzystania z pilotów. Teraz wystarczy podłączyć tylko jeden przewód HDMI, by rozpocząć prezentację na monitorze. Sprzęt również automatycznie się wyłączy, gdy odepniemy od niego nasz komputer. Koniec z masą niepotrzebnych kabli, które psują estetykę biura.

Za cel postawiliśmy sobie uproszczenie procesu zarządzania i rezerwacji sal. Wdrożyliśmy wygodny system rezerwacji sal konferencyjnych oraz zadbaliśmy o odpowiednią sygnalizację ich zajętości. Gdy element panelu świeci się na na zielono, oznacza, że sala jest wolna, gdy na czerwono – zajęta.

Zdecydowaliśmy się na wdrożenie systemu ekranów dotykowych Evoko Liso, ze względu na ich minimalistyczny, a jednocześnie bardzo przejrzysty interfejs graficzny, który przedstawia wszystkie kluczowe informacje.

Można w nim przejrzeć kalendarz najbliższych spotkań na 7 dni do przodu, sprawdzić, czy są dostępne inne wolne sale lub zarezerwować, przedłużyć lub zakończyć rezerwację sali, przy której znajduje się ekran.

Pracownicy biura mogą zarezerwować salę ekspresowo, nawet będąc w biegu. System Evoko Liso pozwala na rezerwację sali z panelu dotykowego umieszczonego zaraz przy pomieszczeniu. Gdy wybrana sala jest już zajęta, z łatwością można zarezerwować inną, wyszukując ją w panelu pośród tych, które spełniają wymagania pod względem liczby uczestników czy wyposażenia.

Znajdująca się w biurze sala spotkań zarządu wymagała szczególnego podejścia, ze względu na międzynarodowy charakter organizacji oraz dużą liczbę spotkań zdalnych. Zdecydowaliśmy się na wdrożenie dwumonitorowego rozwiązania Cisco RoomKit, wraz z dwoma 55″ monitorami.

Takie rozwiązanie znacząco ułatwia prowadzenie zdalnych spotkań – na jednym z ekranów widzimy naszego rozmówcę, zaś na drugim prezentowaną i omawianą treść.

W stole umieściliśmy wygodne i zautomatyzowane przyłącza, które automatycznie wykrywają podłączenie komputera do dowolnego z media portów i uruchamiają cały system.

Oczywiście nie mogło także zabraknąć odpowiedniego nagłośnienia, zintegrowanego z systemem eliminacji sprzężeń akustycznych (co zapobiega piskom w czasie spotkania) oraz zintegrowanego systemu sterowania oświetleniem. Pozwala on nie tylko wybrać dowolne z uprzednio zdefiniowanych scen oświetlenia, ale także płynnie regulować jasność poszczególnych opraw.

Całością można wygodnie sterować z poziomu dotykowego panelu umieszczonego na stole, bo technologia powinna wspierać użytkowników w każdej sytuacji.

Stanowiący integralną część systemu Cisco RoomKit panel dotykowy Cisco Room Kontroler to wygodne rozwiązanie, łączące jednocześnie funkcje sterowania wideokonferencją, jak i wyposażeniem sali spotkań.

Z poziomu ekranu dotykowego możemy nie tylko rozpoczynać i kończyć spotkanie, ale także zapraszać jego uczestników, przydzielać lub odbierać im głos oraz sterować pracą kamery. Z kolei funkcje, odpowiedzialne za sterowanie salą konferencyjną pozwalają dopasować głośność czy poziom oświetlania do aktualnych potrzeb.

Warszawskie Biuro Emerson, to także osobna część konferencyjno-szkoleniowa, przeznaczona dla dużej liczby gości. To tu znajdziemy Training Roomy wyposażone w systemy i produkty Emerson, a także systemy multimedialne do prowadzenia szkoleń wewnętrznych i zewnętrznych.

Centralną część przestrzeni szkoleniowej stanowi dzielona sala konferencyjna, przeznaczona dla 50 osób. Stworzyliśmy dla niej złożony i funkcjonalny system AV, który jednocześnie pozostaje prosty w obsłudze i w inteligentny sposób wspiera organizację spotkań.

Ze względu na zmienne przeznaczenia sali, a co za tym idzie wciąż zmieniający się układ stołów obie części sali wyposażyliśmy w zintegrowany system wideo, wykorzystujący transmisję AVoIP (Audiovisual over IP). Takie rozwiązanie jest idealne do pomieszczeń o zmiennej konfiguracji – eliminuje konieczność korzystania z matrycy i przełączników audio-video, pozwala użytkownikowi na dowolne podłączenie źródeł i monitorów – poprzez floorbox w sali.

Wysoką funkcjonalność wzbogaciliśmy o łatwość korzystania, bo kluczowy jest dla nas komfort użytkowników. Sterowanie odbywa się za pomocą naściennych klawiatur sterujących i jednego, stołowego panelu dotykowego. Dla jeszcze większej wygody system sam rozpoznaje położenie ściany dzielonej i odpowiednio zmienia konfigurację pracy oraz interfejsy graficzne na panelu sterującym.

System smart oznacza w tym przypadku dbanie o ułatwienie obsługi systemów praktycznie na każdym kroku. Wszystko dzieje się automatycznie, w tym wykrywanie sygnałów po podpięciu komputera w celu prezentowania treści. Oczywiście, tryb moderacji też wchodzi w grę – pozwala to na delegowanie możliwości prezentacji na innych uczestników spotkania za pomocą ekranu dotykowego.

Czasy, w których należało przygotować się do prezentacji treści i poświęcić chwilę na właściwe podpięcie komputera odeszły do lamusa. W sali konferencyjnej służy do tego bezprzewodowy system przesyłania wideo Barco ClickShare. Za pomocą dongle z USB, darmowej aplikacji dedykowanej urządzeniom mobilnym lub po prostu AirPlay zaprezentujemy każdego rodzaju content podczas spotkania.

W jednej połowie sali zastosowaliśmy dwa monitory 98″, który przy połączonych salach stanowią główny wyświetlacz, zaś w drugiej ulokowane są dwa monitory mobilne, które przy połączeniu mogą służyć za monitory powtarzające treść monitora głównego.

Mnogość stosowanych urządzeń wymagała automatycznych przełączników – same wykrywają pojawienie się sygnału i przełączają system na właściwe źródło. System jest inteligentny, ale też energooszczędny – w przypadku braku podłączonych źródeł urządzenia automatycznie się wyłączają.

W czasach pracy hybrydowej niezbędnym było też wdrożenie odpowiedniego systemu do wideokonferencji. Ponownie, zgodnie ze standardami organizacji wdrożyliśmy rozwiązanie Cisco RoomKit Pro.

To rozwiązanie potrafi samo rozpoznać mówcę i automatycznie przełączyć obraz z kamery na aktualnie wypowiadającą się osobę podczas spotkania. Dodatkowo, dedykowany system mikrofonów sufitowych zapewnia doskonałą zrozumiałość mowy w każdej sytuacji. System do VTC pozwala na pozostanie w stałym kontakcie z różnymi oddziałami i partnerami, bez konieczności podróżowania.

W tej wielkości biurze nie mogło zabraknąć systemu komunikacji wewnętrznej, czyli Digital Signage. W przestrzeniach wspólnych, kuchniach oraz pokojach socjalnych zainstalowaliśmy monitory, które pozwalają na wyświetlanie personalizowanych komunikatów dla pracowników.

Cały system został zbudowany w oparciu o oprogramowania Samsung Magic Info, w wersji premium. To umożliwia proste zarządzanie prezentowanymi treściami oraz dołączanie do nich elementów interaktywnych: newsów i informacji z kanałów RSS czy chociażby prognozy pogody.

Standaryzacja sal była istotną potrzebą Klienta, którą szczególnie uwzględniliśmy w naszym projekcie. Ważne było, by szerokie grono pracowników różnych stanowisk mogło bezproblemowo korzystać z wielu technologicznych możliwości biura.

Dlatego sale mniejsze sale wyposażyliśmy oraz skonfigurowaliśmy w ten sam sposób, by ich obsługa była intuicyjna i nie przysparzała problemów. Sale posiadają monitory, do których wystarczy podpiąć tylko jeden przewód HDMI dostępny na stole, a ekran automatycznie uruchomi i wyświetli obraz. Tak samo po odłączeniu kabla od laptopa, monitor samoczynnie się wyłączy.

Żegnajcie wiecznie gubiące się piloty!

Współpraca z Emerson to kolejny przykład udanej realizacji projektu design&build, w której wybieramy najkorzystniejsze rozwiązania dla Klienta oraz prowadzimy całkowity nadzór nad prawidłowością prac na każdym etapie. 

A jaki cel wspólnie chcieliśmy osiągnąć? Stworzyć wygodną prostą w obsłudze i funkcjonalną przestrzeń biurową z unifikacją sal konferencyjnych, by ich obsługa była intuicyjna dla każdego. A w takich realizacjach czujemy się najlepiej, bo zawsze projektujemy jako ludzie, dla ludzi.

Przykłady wdrożonych przez nas rozwiązań audiowizualnych pokazują, że zawsze staramy się personalizować projekty pod każdego klienta, a odpowiedni wybór rozwiązań audiowizualnych gwarantuje maksymalną funkcjonalność przestrzeni biurowej.

Zaowocowało to rozwiązaniami klasy Enterprise, które w realny i prosty sposób odpowiadają na potrzeby pracowników i przyczynią się do rozwoju firmy.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa