ECHO Investment

technologiczne biuro przyszłości w Browarach Warszawskich
Warszawa
2021
1200 m2

ECHO Investment

Warszawa

Współpracę z SONITUM przy Browarach Warszawskich można streścić krótkim stwierdzeniem: profesjonalizm na najwyższym poziomie. […] Szczególnie doceniamy butikowe podejście do projektu, najwyższą jakość proponowanych rozwiązań oraz wsparcie w cyfrowej transformacji biura, które odmieniło naszą codzienną pracę.

 

Gorąco polecamy SONITUM jako rzetelnego i odpowiedzialnego partnera, z którym można stworzyć naprawdę wyjątkowe projekty wyprzedzające czas.

Senior Design Manager
ECHO Investment S.A.
Budynek:
Browary Warszawskie
Biura przy Willi
Deweloper:
ECHO Investment
Projekt wnętrz:
MIXD

„Współpracę z SONITUM przy Browarach Warszawskich można streścić krótkim stwierdzeniem: profesjonalizm na najwyższym poziomie.

 

Gorąco polecamy SONITUM jako rzetelnego i odpowiedzialnego partnera, z którym można stworzyć naprawdę wyjątkowe projekty wyprzedzające czas.”

Senior Design Manager
ECHO Investment S.A.

Destinations. Tym słowem można opisać projekty ECHO Investment – wielofunkcyjne i nowoczesne przestrzenie łączące wiele zastosowań: biura, usługi oraz część mieszkalną. Przestrzenie, w których chce się przebywać, niezależnie, czy będzie to miejsce pracy, zamieszkania, czy miejsce spotkań ze znajomymi. Projektem wyjątkowym ECHO Investment, istną perłą w koronie są bez wątpienia Browary Warszawskie i to w tym miejscu wspólnie stworzyliśmy biuro w domowym charakterze, które śmiało może konkurować z wygodą pracy home-office.

ECHO miało jasno określony cel: stworzenie nowoczesnego biura, przyjaznego pracownikom, do którego będą chętnie przychodzić i to pomimo postpandemicznej sytuacji. Biuro z szacunkiem do zabytkowej przestrzeni Browarów Warszawskich, ale jednocześnie zaspakajające potrzeby wszystkich pracowników, bez względu na stanowisko czy wykonywane obowiązki. Miejsce do pracy, w którym nowoczesne technologie wspierają pracowników na każdym kroku, ale jednocześnie nie wymagają dodatkowego zaangażowania. Aż w końcu przestrzeń uwzględniającą wydajną pracę w nowym kontekście – pracę zdalną.

Tak wyjątkowe biuro mogło powstać tylko przy współpracy wyjątkowych partnerów – inwestora, projektantów i partnerów technologicznych. Cieszymy się, że byliśmy częścią projektu, który naprawdę robi wrażenie!

I tym razem do projektu dołączyliśmy na samym początku – prowadząc rozmowy i spotkania z teamem architektów, użytkownikami i zespołem odpowiedzialnym za transformację biura, także od strony IT.

Byliśmy odpowiedzialni za opracowanie koncepcji funkcjonalnej przestrzeni w zakresie technologii, dopasowanej do konkretnych stref biura oraz za dobór i dostarczenie najwyższej jakości rozwiązań technologicznych, dopasowanych do klimatu miejsca. Zajęliśmy się projektem koncepcyjnym, wykonawczym, a także uruchomieniem rozwiązań i wdrożenie pracowników w nowe rozwiązania, bo jak wspólnie tworzyć projekt to od A do Z.

Zapraszamy na wycieczkę jak ze snu, bo to oscarowy film „Incepcja” był inspiracją do stworzenia motywu przewodniego biura. Stąd oryginalny projekt sufitu ozdobionego formami abstrakcyjnych budynków, bezpośrednio nawiązuje do sceny, w której miasto odwraca się do góry nogami.

Ale to nie jedyne nawiązanie do filmu. Każdą z sal konferencyjnych potraktowano jak kolejny etap snu, w którym pojawiają się zaskakujące elementy, np. wykorzystujące iluzję optyczną. W salach można zobaczyć m.in. miedzianą soczewkę odwracającą perspektywę, trójkąt niemożliwy Penrose’a, elementy druku 3D oraz sufit w formie origami. Bo projekt tak jak sen – nie miał żadnych ograniczeń.

W pierwszym etapie naszej podróży wita strefa lounge, w której znajdziemy recepcję oraz strefę poczekalni dla gości. Łatwo tu stracić poczucie czasu, czekając na wygodnych i designerskich sofach, a w tle słychać delikatną muzykę o niesamowitym brzmieniu. To zasługą nagłośnienia Bose, które zostało sprytnie schowane w konstrukcji dekoracyjnego sufitu.

Doskonała muzyka to zasługa nośników – w strefie lounge nie zabrakło gramofonu, który pozwala na odtwarzanie muzyki z płyt winylowych, zapewniając ciepłe i nostalgiczne brzmienie. Nowocześni melomani również znajdą tutaj coś dla siebie – do dyspozycji jest cyfrowa szafa grająca, z którą można się połączyć bezprzewodowo z telefonu lub własnego nośnika cyfrowego.

Obsługa sprzętu jest intuicyjna i w zasięgu ręki, gdyż została specjalnie umieszczona (w formie ekranu dotykowego) w miejscu dostępnym dla wszystkich pracowników.

Ale jeśli myśleliście, że strefa lounge to tylko recepcja i poczekalnia, to możecie się zdziwić! Jedno kliknięcie dzieli od tego, by przestrzeń zmieniła się w strefę eventową, szkoleniową, a nawet salę kinową! Dowolny scenariusz można wybrać z panelu dotykowego w recepcji i to tylko jednym kliknięciem!

Co się wydarzy po naciśnięciu jednego przycisku? Światła zostaną przygaszone, wysunie się ukryty w suficie ekran oraz projektor, który został schowany w jednej z brył „odwróconego miasta”. I już! Szykujcie popcorn, bo kino jest gotowe!

Ale nasza wycieczka nie kończy się na strefie lounge. Zabieramy Was teraz do pierwszej z sal konferencyjnych, a nie jest to byle jaka sala! To największa spośród wszystkich sal w biurze, najczęściej wykorzystywana przez Zarząd ECHO. Została wyposażona w kompleksowe narzędzia do spotkań – zarówno tych lokalnych, jak i zdalnych. Znajdziemy tu naprawdę pokaźny 98” calowy monitor, zestaw do wideokonferencji oraz wygodne przyłącza, bo technologia powinna wspierać użytkowników w każdej sytuacji.

Nie tylko technologia robi tu wrażenie, na uwagę zasługuje również wyjątkowy wystrój, nawiązujący do Browarów Warszawskich – oryginalne ceramiczne okładziny czy stalowa lampa w formie konstrukcyjnej belki tworzy niepowtarzalny klimat. W tym wypadku rozwiązania technologiczne musiały zostać odpowiednio wkomponowane w przestrzeń, i tak monitor został umieszczony we wnęce, a mediaporty zostały skrzętnie ukryte.

Naszym celem zawsze jest wygoda użytkowania, szczególnie gdy mowa o spotkaniach zarządu, podczas których każda minuta jest na wagę złota. Dlatego zadbaliśmy o rozwiązania o uproszczonej obsłudze. Co to oznacza? Sala samodzielnie wykrywa obecność ludzi, a po ich wejściu automatycznie włącza monitor z intuicyjną instrukcją obsługi i gotowe! Spotkanie może się już rozpocząć!

Ale… wygoda użytkowania to nie tylko samo włączenie systemu, wiemy o tym doskonale! Dlatego zadbaliśmy również o komfortowe połączenie ze sprzętem, by od użytkowników wymagać jak najmniej wiedzy oraz czynności. Tutaj również wdrożyliśmy automatyczne rozwiązania polegające na wykrywaniu, do którego media portu podłączył się użytkownik, by od razu przełączyć obraz wyświetlany na monitorze na nowo podłączone źródło.

Nic bardziej nie psuje estetyki sali niż poplątane kable, dlatego zminimalizowaliśmy ich liczbę do minimum, stosując rozwiązanie single-cable-connection.

ECHO to nowoczesna firma, która wymaga nowoczesnych rozwiązań, także w zakresie technologii. Dlatego jako podstawowe przyłącze zastosowaliśmy przewód USB-C – najnowszy standard w dziedzinie przesyłania danych, a także sygnałów audio i wideo. Wybrane przez nas przyłącza pozwalają za pomocą tylko jednego przewodu podłączyć się zarówno do monitora, jak i do zestawu wideokonferencyjnego, a także zapewniają dostęp do sieci LAN i ładowania urządzeń z mocą do 150W, zgodnie ze standardem Power Delivery.

Dla zewnętrznych gości, których laptopy nie posiadają gniazd USB-C, czekają zapasowe przyłącza HDMI, ukryte w media portach. Tu również zadbaliśmy o pełną automatykę – przełączanie sygnałów pomiędzy USB-C i HDMI dzieje się samoczynnie.

Korzystając z sali, użytkownicy mogą z łatwością ładować telefony i laptopy. Wykorzystaliśmy nowoczesną technologię bezprzewodowego ładowania Qi o dużej mocy. Ładowarki indukcyjne zostały ukryte pod blatami stołów, aby nie zaburzać wystroju wnętrza. Tak, my też nie przepadamy za widocznymi otworami w blatach.

Wycieczka trwa dalej! Każda kolejna sala konferencyjna to kolejny etap snu, który charakteryzuje się innymi niemożliwymi elementami wystroju, jak miedziana soczewka odwracająca perspektywę, trójkąt niemożliwy Penrose’a, elementy druku 3D czy sufit w formie origami. Nierealne motywy zostały przełamane elementami prosto z placu budowy jak galwanizowana instalacja przestrzenna czy stół wsparty o szklane cegły. W biurze ECHO wszystko jest możliwe.

Sale różnią się designem, ale nie rozwiązaniami technologicznymi pod względem wyposażenia i sposobu obsługi, by korzystanie z nich nie było problemem dla żadnego pracownika. Każda sala została wyposażona w monitor ścienny w rozmiarze 75” lub 85”. W przestrzeniach z ekspozycją południową, zastosowaliśmy monitory o wysokiej jasności 500 nitów oraz specjalnej powłoce zapobiegającej odbłyskom światła, by wyświetlany obraz był zawsze jak najlepiej widoczny.

We wszystkich salach zastosowaliśmy pełną automatykę, która wykrywa wejście osoby, włącza sprzęt oraz wyświetla wygodną instrukcję obsługi. A podpięcie sprzętu załatwia tylko 1 dostępny kabel, zgodnie z zasadą single-cable connection.

Dodatkowym elementem jest system Digital Signange, który prezentuje inwestycje ECHO, gdy żaden sprzęt nie jest akurat podpięty do monitora. Prezentacja dopasowana jest treścią do nazwy sali, a zarządzanie wyświetlanymi realizacjami jest możliwe dla działu marketingu w najprostszy możliwy sposób.

Kolejnym krokiem w stronę standaryzacji sal było wyposażenie ich w ten sam zestaw do wideokonferencji. ECHO organizuje spotkania z różnymi partnerami, dlatego nasza decyzja była prosta – wdrażamy rozwiązania typu Bring You Own Device (BYOD), które pozwalają na organizację spotkań za pomocą laptopa w wygodny sposób, przy użyciu dowolnej, preferowanej platformy. Nieważne, czy jest to Microsoft Teams, Zoom czy Webex, w salach konferencyjnych pracownicy ECHO bez problemu połączą się ze sprzętem i uczestnikami.

Wszystkie sale wyposażyliśmy w soundbar wideokonferencyjny Poly Studio – posiada inteligentną kamerę, która śledzi ruch uczestników w sali i automatycznie dopasowuje kadr do liczby mówców. Dodatkowo, wykorzystuje algorytm przeciwolśnieniowy, który eliminuje oślepianie kamery przez nadmierne oświetlenie.

Soundbary zapewniają doskonałą zrozumiałość uczestników, dzięki temu możemy się poczuć jak na realnym spotkaniu. Dzieje się tak za sprawą dźwięku, który dochodzi do uczestników z tej samej strony, z której widzą zdalnych członków spotkania. Tego nie mogły zagwarantować wcześniej stołowe zestawy konferencyjne z mikrofonem i głośnikiem.

Soundbary mają jeszcze jedną ważną funkcję – stanowią główne źródło dźwięku dla wszystkich prezentacji, dzięki temu zapewniają jego jakość na tym samym poziomie, bez względu, czy jest to konferencja czy po prostu zwykła prezentacja.

W dużych salach konferencyjnych wzmocniliśmy system wideokonferencyjny dodatkowymi stołowymi mikrofonami. Działają w zakresie 360 stopni oraz posiadają funkcję eliminacji szumów i echa akustycznego, by spotkanie przebiegło w pełnej zrozumiałości dla wszystkich uczestników.

Z łatwością można również wyciszyć mikrofon za pomocą aplikacji oraz przycisku na samym mikrofonie – gdy zostanie wyciszony, dioda zacznie świecić się na czerwono.

W dużych salach konferencyjnych wzmocniliśmy system wideokonferencyjny dodatkowymi stołowymi mikrofonami. Działają w zakresie 360 stopni oraz posiadają funkcję eliminacji szumów i echa akustycznego, by spotkanie przebiegło w pełnej zrozumiałości dla wszystkich uczestników.

Z łatwością można również wyciszyć mikrofon za pomocą aplikacji oraz przycisku na samym mikrofonie – gdy zostanie wyciszony, dioda zacznie świecić się na czerwono.

Duża liczba sal i wielość organizowanych spotkań oznaczają dla pracowników wieczny problem z zarezerwowaniem sali? Nie tym razem!

Za cel postawiliśmy sobie uproszczenie procesu zarządzania i rezerwacji sal. Wdrożyliśmy wygodny system rezerwacji sal konferencyjnych oraz zadbaliśmy o odpowiednią sygnalizację ich zajętości. Gdy element panelu świeci się na na zielono, oznacza, że sala jest wolna, gdy na czerwono – zajęta.

Wdrożone rozwiązania pozwalają na rezerwacje sal na trzy sposoby: z poziomu programu pocztowego oraz z poziomu aplikacji mobilnej, by ułatwić rezerwację w pandemicznych warunkach, a także bezpośrednio z dotykowego panelu ściennego.

System został oparty o zintegrowanie trzech platform: standardowego systemu rezerwacji sal Evoko Liso (kompatybilnego z Microsoft Exchange), systemu wykrywającego obecność osób w sali wraz z systemem Crestron Fusion, pozwalającego na automatyczne zajęcie sali, gdy ktoś do niej wejdzie oraz aplikacji naszego partnera – Zonifero, za pomocą której można zarządzać całym biurem z poziomu aplikacji mobilnej. Bo codzienne funkcjonowanie w biurze powinno być wygodne i intuicyjne.

Pracownicy biura mogą zarezerwować salę ekspresowo, nawet będąc w biegu. System Evoko Liso pozwala na rezerwację sali z panelu dotykowego umieszczonego zaraz przy pomieszczeniu. Gdy wybrana sala jest już zajęta, z łatwością można zarezerwować inną, wyszukując ją w panelu pośród tych, które spełniają wymagania pod względem liczby uczestników czy wyposażenia.

Dbamy o detale, dlatego wdrożone rozwiązanie technologiczne idealnie spaja się z designem i wystrojem przestrzeni. Panele dotykowe zostały wkomponowane w słupki przy wejściach do sal tak, by stanowiły integralną całość ze szklanymi ścianami. Dowód, że estetyka może iść w parze z technologią.

Klient wybrał ekrany dotykowe Evoko Liso ze względu na ich minimalistyczny, a jednocześnie bardzo przejrzysty interfejs graficzny, który przedstawia wszystkie kluczowe informacje. Można w nim przejrzeć kalendarz najbliższych spotkań na 7 dni do przodu, sprawdzić, czy są dostępne inne wolne sale lub zarezerwować, przedłużyć lub zakończyć rezerwację sali, przy której znajduje się ekran.

System został zintegrowany z czujkami obecności, dzięki którym sale będą automatycznie zwalniane, jeśli spotkanie zakończy się wcześniej, rezerwacja zostanie odwołana lub w sytuacji, gdy uczestnicy nie pojawili się w wymaganym czasie na spotkaniu.

Pracownicy nie będą się już zastanawiać, czy dana sala jest wolna czy zajęta. Wdrożone rozwiązania sprawiają, że wykorzystanie sal konferencyjnych zostało znacząco zoptymalizowane.

Klient wybrał ekrany dotykowe Evoko Liso ze względu na ich minimalistyczny, a jednocześnie bardzo przejrzysty interfejs graficzny, który przedstawia wszystkie kluczowe informacje. Można w nim przejrzeć kalendarz najbliższych spotkań na 7 dni do przodu, sprawdzić, czy są dostępne inne wolne sale lub zarezerwować, przedłużyć lub zakończyć rezerwację sali, przy której znajduje się ekran.

System został zintegrowany z czujkami obecności, dzięki którym sale będą automatycznie zwalniane, jeśli spotkanie zakończy się wcześniej, rezerwacja zostanie odwołana lub w sytuacji, gdy uczestnicy nie pojawili się w wymaganym czasie na spotkaniu.

Pracownicy nie będą się już zastanawiać, czy dana sala jest wolna czy zajęta. Wdrożone rozwiązania sprawiają, że wykorzystanie sal konferencyjnych zostało znacząco zoptymalizowane.

Co powinno się jeszcze znaleźć w salach przeznaczonych do wideokonferencji? Odpowiednie oświetlenie oraz akustyka wnętrza! I w tym zakresie wspólnie z projektantami zadbaliśmy o najlepsze warunki w pomieszczeniach.

Zatroszczyliśmy się o oświetlenie, które nie tylko spełnia standardowe wymagania dotyczące naświetlenia blatu, ale zapewnia również odpowiednie rozproszenie strumienia światła. Dzięki temu uczestnicy będą wyglądać naturalnie, bez sztucznych cieni i prześwietleń.

Projekt sali uwzględnia także chłonność akustyczną samego pomieszczenia, poprzez zastosowanie odpowiednich materiałów, bo same algorytmy eliminacji echa akustycznego i pogłosy mogą nie wystarczyć. Teraz każdy będzie doskonale słyszeć oraz będzie doskonale słyszany.

Komfort użytkowania sal konferencyjnych był istotną potrzebą Klienta, dlatego ich pełna automatyzacja sprawiła, że pracownicy mogą poczuć się jakby towarzyszył im niewidzialny asystent. Po wejściu sala wykrywa obecność człowieka, więc od razu włącza sprzęt oraz wyświetla instrukcję obsługi na ekranie.

Tak samo dzieje się, gdy podepnie się kabel do laptopa – obraz automatycznie wyświetli się na ekranie i to bez niczyjej pomocy. Analogicznie wraz z odłączeniem łącza i opuszczeniem sali, system sam wejdzie w stan uśpienia, by oszczędzać energię.

Integracja wielu systemów sprawia, że nie trzeba pamiętać o rezerwacji wolnej sali, gdy do się do niej wejdzie – system zrobi to samodzielnie, dzięki czujce wykrywającej ruch. Dodatkowo, współpracownicy od razu zobaczą w Outlooku, że dana sala jest zajęta, a świetlny wskaźnik na panelu dotykowym będzie świecić się na czerwono.

Nowoczesna przestrzeń biura w oparciu o model activity-based-workspace dba, by pracownicy mieli zapewniony najwyższy komfort – zarówno, jeśli potrzebują pracy w skupieniu, czy podczas rozmów telefonicznych lub małych spotkań. I wtedy wkraczają huddle roomy – czyli małe salki specjalnie przeznaczone na tego typu czynności. Tu też wykorzystaliśmy nowoczesną technologię, która sprawiła, że te niewielkie przestrzenie są jeszcze bardziej użyteczne i pomagają przy pracy kreatywnej. Przejdźmy do szczegółów.

Być może Wasze pierwsze skojarzenie było z budkami telefonicznymi – jeśli tak, to trafiliście!

Jest tu wszystko, co jest potrzebne do długich i prywatnych rozmów telefonicznych. Wygodne fotele, odpowiedni komfort akustyczny, dzięki zastosowaniu perforowanych paneli ściennych oraz najwyższa izolacyjność ścian, która nie zdradzi żadnych poufnych informacji.

A gdy telefon opadnie z sił, można go szybko i łatwo naładować, dzięki bezprzewodowej ładowarce indukcyjnej, ukrytej pod blatem stołu.

Każdy pokój do samodzielnej pracy został również wyposażony w monitor o przekątnej 27”, który sprawdzi się jako dodatkowy ekran do laptopa lub jako terminal do wideokonferencji.

A to dlatego, że monitory posiadają wbudowaną kamerę wideo, mikrofon oraz głośniki, czyli wszystko to, co niezbędne do przeprowadzenia spotkania online. I tak samo, wystarczy podłączyć tylko jeden kabel USB-C, by nawiązać połączenie z monitorem i rozpocząć pracę. Nie trzeba się również martwić o baterię w laptopie, bo tak jak w standardowych salach konferencyjnych, komputer jest automatycznie ładowany od razu po podłączeniu do systemu.

Wprowadzone rozwiązania dbają o prywatność oraz wysoki komfort podczas samodzielnych wideokonferencji. Z kolei współpracownicy będą wdzięczni, że po raz kolejny wieloosobowa sala nie została zarezerwowana dla… 1 osoby.

Każdy pokój do samodzielnej pracy został również wyposażony w monitor o przekątnej 27”, który sprawdzi się jako dodatkowy ekran do laptopa lub jako terminal do wideokonferencji.

A to dlatego, że monitory posiadają wbudowaną kamerę wideo, mikrofon oraz głośniki, czyli wszystko to, co niezbędne do przeprowadzenia spotkania online. I tak samo, wystarczy podłączyć tylko jeden kabel USB-C, by nawiązać połączenie z monitorem i rozpocząć pracę. Nie trzeba się również martwić o baterię w laptopie, bo tak jak w standardowych salach konferencyjnych, komputer jest automatycznie ładowany od razu po podłączeniu do systemu.

Wprowadzone rozwiązania dbają o prywatność oraz wysoki komfort podczas samodzielnych wideokonferencji. Z kolei współpracownicy będą wdzięczni, że po raz kolejny wieloosobowa sala nie została zarezerwowana dla… 1 osoby.

Mało? A co, jeśli chcesz na szybko zrobić notatkę albo szkic dla lepszego zwizualizowania myśli? Wtedy możesz skorzystać z kolejnej funkcji monitora – ekranu dotykowego, który rozpoznaje do 10 punktów dotyku i domyślnie wspiera podłączone komputery, bez instalowania sterowników czy podłączania dodatkowych kabli.

Wystarczy tylko podpiąć ten sam przewód USB-C co zwykle i można działać! Notatki i szkice wygodnie tworzy się w aplikacjach takich jak Microsoft Whiteboard, a potem można je z łatwością udostępnić innym. Kto choć raz skorzystał z huddle roomu, ten rezerwuje go potem regularnie!

To się dopiero nazywa wielofunkcyjność pomieszczeń i wygoda.

Czy to pora na filiżankę kawy? Tę długą podróż warto zakończyć w kuchni, gdzie odbywa się większość nieformalnego networkingu. I do tej przestrzeni udało nam się przemycić odrobinę technologii, która wspiera komunikację wewnętrzną.

Kuchnia została wyposażona w monitor do Digital Signage, który wyświetla prezentacje skierowane do pracowników firmy. Zarządzanie treściami na ekranie jest intuicyjne i przyjemne, dzięki playerowi dostępnemu dla zespołu komunikacji.

Wycieczka dobiegła końca! Dzięki za wspólną podróż, a teraz rozsiądź się z filiżanką kawy na jednej z wygodnych sof w strefie lounge i zanurz się w delikatnej oraz ciepłej muzyce płynącej z głośników.

Technologiczne biuro postpandemicznej przyszłości, jakie stworzyliśmy dla ECHO, to realizacja wspólnej i wyprzedzającej czasy wizji, która czyni to miejsce funkcjonalnym na wiele lat oraz sprawia, że chce się w nim pracować.

To wszystko było możliwe tylko dzięki połączeniu dwóch sił: otwartego na wizję i pomysły Inwestora oraz kreatywnego zespołu z biura projektowego. Cieszymy się, że mogliśmy dołączyć do tego projektu z naszym butikowym podejściem i podzielić się wiedzą oraz doświadczeniem, tworząc prawdziwe biuro przyszłości, naszpikowane niewidoczną technologią, która wspiera na każdym kroku codzienną pracę zespołu ECHO Investment. Nie możemy doczekać się kolejnych takich wyzwań!

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa