Nowe biuro jednego z największych producentów wódki i dystrybutorów alkoholu na świecie – CEDC International, robi olbrzymie wrażenie. Design nowoczesnych i oryginalnych wnętrz nawiązuje do kultowych marek alkoholowych. Z łatwością rozpoznajemy salę inspirowaną „Żubrówką Bison Grass” czy salę „Soplicy”. Wszystko zostało dopracowane w najdrobniejszych detalach, łącznie z klamkami w kształcie miniaturowych butelek.
Reprezentacyjna i luksusowa przestrzeń potrzebowała odpowiedniej oprawy audiowizualnej, spełniającej wysokie wymagania nie tylko pod względem jakości obrazu i dźwięku czy łatwości obsługi systemu. Wyzwanie dotyczyło znacznie szerszych ram, obejmujących również sferę wizualną, wpływającą na klimat i charakter tego niezwykłego miejsca.
Pod hasłem „kompleksowy system audiowizualny” krył się wyjątkowo szeroki zakres prac. W nowoczesne systemy audiowizualne należało wyposażyć ponad 20 sal konferencyjnych o różnych wymiarach i możliwościach (z systemem ścian przesuwnych włącznie), a także recepcję i 4 biura kadry zarządzającej. Warto podkreślić, że każde pomieszczenie miało swój nieszablonowy wystrój i każde wymagało odrębnego podejścia.
Dodatkowym utrudnieniem był krótki czas przeznaczony na realizację zlecenia. Dzięki sprawnej współpracy zespołu SONITUM z partnerami i elastycznym podejściu do godzin pracy, wszystkie założenia zostały zrealizowane jeszcze przed terminem.
Mniejsze i średnie sale konferencyjne oraz biura kadry zarządzającej wyposażyliśmy w monitory ścienne Ultra HD (4K) od 43” do 55”. Dzięki współpracy wielobranżowej jeszcze na etapie projektu nowej siedziby CEDC International, mogliśmy zaproponować możliwie najlepsze miejsce do poprowadzenia kabli i przewodów w ścianach i podłodze, co podniosło estetykę wykończenia.
Każdy z monitorów został wyposażony w szerokokątną kamerę USB (120 stopni), umożliwiającą przeprowadzanie wideokonferencji nawet w małych pomieszczeniach. Przyłącza monitorów i kamer zostały ukryte we floorboxach.
Warto podkreślić, że wszystkie monitory i projektory znajdujące się w nowym biurze Klienta, skonfigurowaliśmy tak, aby nie było konieczności używania pilotów. Podłączenie przewodu HDMI do laptopa lub innego źródła danych, powoduje automatyczne wykrywanie sygnału i uruchomienie monitora lub jego wyłączenie (po odłączeniu przewodu).
W dużych i dzielonych salach konferencyjnych zainstalowaliśmy projektory FullHD oraz elektryczne ekrany sufitowe, które automatycznie rozwijają się po włączeniu projektora. Każdy ekran został wyposażony w pasy napinające powierzchnię, co gwarantuje zawsze idealną płaszczyznę projekcji.
Każdy monitor otrzymał szerokokątną kamerę USB, zaś w wyposażeniu biur kadry zarządzającej, w tym sali zarządu, uwzględniliśmy samodzielne systemy wideokonferencyjne marki Polycom.
Nagłośnienie zostało tutaj zintegrowane z systemem wizji, a sale otrzymały dodatkowo system wideokonferencyjny Polycom serii Group 500, wraz z kamerami EagleEye. Dzięki niemu możliwa jest realizacja połączeń tele- i wideokonferencyjnych, a także wspólna praca nad dokumentami.
Recepcję wyposażyliśmy w system Digital Signage (infokiosk), rozszerzony o autorską aplikację SXControl. Dzięki niej można intuicyjnie dotrzeć do wybranych treści reklamowych i informacyjnych poprzez dotykowy ekran w nawigacji.
Monitor dotykowy FullHD został wkomponowany w specjalnie przygotowaną wnękę ścienną.
Działania prowadzone jeszcze na etapie projektu nowej siedziby oraz współpraca z partnerami biorącymi udział w realizacji całego przedsięwzięcia, umożliwiły nam realizację założeń w stu procentach.
Wdrożone przez nas systemy audiowizualne są szybkie i niezawodne w działaniu, a przy tym proste w obsłudze. Każdy z nich jest inny, ponieważ każdy powstawał w oparciu o różne potrzeby i wymagania, również wizualne. Wszystkie tworzą całość – przemyślaną, spójną i łatwą w zarządzaniu.
Stworzyliśmy nowoczesny system, który pomimo wymagającej funkcjonalności jest intuicyjny, estetyczny i całkowicie spełnia oczekiwania naszego Klienta.