CEDC International

Biuro Zarządu - technologia na najwyższym poziomie
Warszawa
2021
800 m2

CEDC International

Warszawa

Możemy z pełnym przekonaniem rekomendować firmę SONITUM jako zaufanego partnera w zakresie systemów audiowizualnych. Usługi świadczone przez SONITUM wykazały się wysokim stopniem profesjonalizmu, terminowością i bezawaryjnością zainstalowanych rozwiązań.

 

Zdecydowanie polecamy SONITUM jako zaufanego i stabilnego partnera.

Dyrektor IT
CEDC International Sp. z o.o.
Budynek:
BOBROWIECKA 8
Deweloper:
SPECTRA DEVELOPMENT
Projekt wnętrz:
Trzop Architekci
& Willem Brouwer Architetti Associati

„Możemy z pełnym przekonaniem rekomendować firmę SONITUM jako zaufanego partnera w zakresie systemów audiowizualnych. Usługi świadczone przez SONITUM wykazały się wysokim stopniem profesjonalizmu, terminowością i bezawaryjnością zainstalowanych rozwiązań.”

Dyrektor IT
CEDC International Sp. z o.o.

CEDC International to jeden z największych producentów wódki oraz dystrybutorów alkoholu na świecie, zwłaszcza na kluczowych rynkach, czyli w Rosji i w Polsce.

Wypracowane przez markę wartości, takie jak autentyczność, oryginalność, a także utrzymywanie najwyższych standardów i dbałość o szczegóły bez kompromisów przekładają się na wyniki firmy. Dotyczy to także wszystkich dziedzin współpracy z zewnętrznymi partnerami. Nie inaczej było podczas modernizacji nowej przestrzeni biurowej. I tym razem stanęliśmy na wysokości zadania, bo wdrożenia multimedialne w tym nowoczesnym biurze to nie pierwszy nasz wspólny projekt.

Wydajna przestrzeń pracy.

Funkcjonalne rozwiązania AV, wspierające codzienną pracę, doskonale dopełniły niezwykły projekt z 2017 roku, autorstwa pracowni Trzop Architekci – który zdobył wiele nagród architektonicznych.

Funkcjonalne rozwiązania AV, wspierające codzienną pracę, doskonale dopełniły niezwykły projekt z 2017 roku, autorstwa pracowni Trzop Architekci – który zdobył wiele nagród architektonicznych.

Wróćmy więc na chwilę do samych początków. Nasza współpraca z CEDC sięga roku 2017. Poproszono nas wówczas o zaprojektowanie i wdrożenie multimediów i urządzeń wspierających efektywną pracę w całym biurze przy ul. Bobrowieckiej 8 w Warszawie.

Po 3 latach klient zdecydował się na powiększenie przestrzeni biurowej i budowę nowego skrzydła o powierzchni 800 m2. I tym razem obdarzono nas zaufaniem i powierzono nam zadanie tej realizacji, która obejmowała zaprojektowanie i wyposażenie całego skrzydła dedykowanego zarządowi (w tym małej sali obrad, board roomu na 24 osoby, gabinetów i przestrzeni wspólnych).

Jak wygląda praca nad projektem w klasie Enterprise od środka? W pierwszej kolejności skoncentrujmy się na najważniejszej przestrzeni w nowo powstałym skrzydle. Przeznaczona na 24 osoby sala konferencyjna zarządu ma być przede wszystkim funkcjonalna, prosta w obsłudze i w inteligentny sposób wspierać pracę zarządu. W stole, który stanowi centralny element przestrzeni, ukryliśmy mediaporty z przyłączami HDMI. Aby jeszcze bardziej ułatwić obsługę systemu zdecydowaliśmy się na transmisję obrazu za pomocą technologii AVoIP, w której nie ma matryc ani przełączników, a wszystkie sygnały są przesyłane przez sieć LAN.

System smart oznacza w tym przypadku dbanie o ułatwienie obsługi systemów praktycznie na każdym kroku. Wszystko dzieje się automatycznie, w tym wykrywanie sygnałów po podpięciu komputera w celu prezentowania treści. Oczywiście, tryb moderacji też wchodzi w grę – pozwala to na delegowanie możliwości prezentacji na innych uczestników spotkania za pomocą ekranu dotykowego. A ze względu na międzynarodowy charakter firmy interfejs systemu jest wielojęzyczny (polski, angielski i rosyjski).

Treści prezentowane są na ścianie wizyjnej, która składa się z 4 monitorów NEC z ultracienką ramką. Dzięki temu udało się uzyskać aż 110” przekątnej ekranu wyświetlacza, co jest przydatne w szczególności podczas wideokonferencji czy prezentacji arkuszy kalkulacyjnych z wieloma danymi. Taki sposób prezentacji treści z pewnością polepsza czytelność i przyswajanie informacji.

Czasy, w których należało przygotować się do prezentacji treści i poświęcić chwilę na właściwe podpięcie komputera odeszły do lamusa. W sali konferencyjnej służy do tego bezprzewodowy system przesyłania wideo Barco Clickshare. Za pomocą dongle z USB, darmowej aplikacji dedykowanej urządzeniom mobilnym lub po prostu AirPlay zaprezentujemy każdego rodzaju content podczas spotkania. A aktualne obłożenie sal spotkaniami jest komunikowane w czasie rzeczywistym za pomocą ekranów, znajdujących się przy każdym z 3 wejść.

Prezentacja treści na odpowiednim poziomie to nie wszystko. Kluczowa jest także odpowiednia komunikacja, zwłaszcza w czasach pracy hybrydowej i ograniczonych możliwości mobilności pracowników. Wdrożyliśmy zestaw do wideokonferencji Polycom Group 500, który pozwala na nawiązywanie połączeń między wszystkimi oddziałami firmy wraz z systemem Director. To rozwiązanie smart potrafi samo rozpoznać mówcę i automatycznie przełączyć obraz z kamery na aktualnie wypowiadającą się osobę podczas spotkania. System do VTC pozwala zarządowi na pozostanie w stałym kontakcie z różnymi oddziałami, bez konieczności podróżowania.

Z głównej sali konferencyjnej przechodzimy do gabinetu właściciela firmy CEDC. Przy wdrożeniach nowych technologii kierowaliśmy się łatwością obsługi i integracją systemów do prezentacji treści i wideokonferencji. Służą do tego rozwiązania VTC w formie zestawu Polycom oraz monitor z rozdzielczością matrycy 4K i przekątną 75”, a także bezprzewodowa opcja Barco Clickshare. Priorytetem stało się takie zarządzanie systemami, które pozwala na połączenie się z infrastrukturą firmy z każdego miejsca – z domu, biura, jachtu czy innego kraju.

Wyposażenie pomieszczenia prezesa wyznacza standardy we wszystkich pozostałych gabinetach. Wideokonferencje odbywają się w formule BYOD (bring your own device), co oznacza, że można korzystać z dowolnego komputera podpiętego za pomocą USB i aplikacji do komunikacji (Zoom, Teams, Webex). Tak, jak w pozostałych pomieszczeniach w nowym skrzydle, wdrożone przez nas rozwiązania pozwalają na automatyczne podpięcie i wejście w tryb współpracy. Wystarczy tylko połączyć przewód HDMI z komputerem.

Podobne rozwiązania wdrożyliśmy także w gabinecie dyrektora zarządzającego. Zintegrowaliśmy system z infrastrukturą klienta, co umożliwia łączenie się z dowolnego miejsca i sprawne zarządzanie firmą. Dodaliśmy opcję bezprzewodową Barco Clickshare i zadbaliśmy o łatwość obsługi. Wszystko odbywa się automatycznie, po podłączeniu przewodu HDMI.

Kolejno zaglądamy do mniejszej sali konferencyjnej. Tu także zastosowaliśmy proste, funkcjonalne i automatyczne rozwiązania. Podpięcie przewodu HDMI włącza cały system, który jest od razu gotowy do pracy. Dotykowy ekran służy do moderowania prezentacji i tak, jak w głównej sali – jest wielojęzyczny. A za wyświetlanie obrazu odpowiada 98’’ monitor wkomponowany we wnękę.

Mniejsza sala zarządu także została wyposażona w system do wideokonferencji wraz z monitorem wkomponowanym we wnękę. A dzięki dodatkowemu rozwiązaniu w postaci dotykowego panelu VTC można łatwo i szybko połączyć się z partnerem rozmowy, wyszukując go w książce telefonicznej.

Dopełnieniem każdej nowoczesnej przestrzeni pracy są pomieszczenia wspólne. Monitory 4K Sony oraz NEC służą odtwarzaniu różnorodnych treści według zaplanowanych harmonogramów, a także wspierają komunikację wewnętrzną w firmie.

Zaproponowane rozwiązania w klasie Enterprise spełniają jednocześnie trzy warunki. Mowa tu o najwyższej jakości, prostej obsłudze oraz dopełnieniu designu wnętrz premium. Za projekt odpowiadały dwie renomowane pracownie: Willem Brouwer Architetti Associati i Trzop Architekci. To prawdziwa przyjemność współpracować z topowymi ekspertami w tej dziedzinie.

Evoko Liso to system rezerwacji sal, bez którego trudno wyobrazić sobie funkcjonowanie nowoczesnych biur. Pozwala także za pomocą dotykowego panelu przeanalizować cały harmonogram rezerwacji. A dzięki minimalistycznemu, wręcz skandynawskiemu designowi idealnie wpasowuje się do prostych, aczkolwiek wysmakowanych wnętrz nowoczesnego biura.

Prostota systemu sprowadza się do wprowadzenia łatwych w obsłudze i automatycznych rozwiązań. Dlatego też wdrożyliśmy system oparty o dotyk, do czego najlepiej sprawdził się rozwiązania bazujące na marce Crestron. Minimalistyczny interfejs zapewnia łatwy dostęp do wielu funkcji, a aby zminimalizować błędy komunikacyjne wyposażyliśmy go dodatkowo w wielojęzyczny interfejs.

Prostota systemu sprowadza się do wprowadzenia łatwych w obsłudze i automatycznych rozwiązań. Dlatego też wdrożyliśmy system oparty o dotyk, do czego najlepiej sprawdził się rozwiązania bazujące na marce Crestron. Minimalistyczny interfejs zapewnia łatwy dostęp do wielu funkcji, a aby zminimalizować błędy komunikacyjne wyposażyliśmy go dodatkowo w wielojęzyczny interfejs.

Aby ułatwić spotkania z klientami i partnerami wprowadziliśmy rozwiązania, które ułatwiają komunikację. Wideokonferencje pozwalają także na optymalizację kosztów i sprawne zarządzanie firmą, nawet z wielu różnych miejsc, dzięki licencjom multipoint.

Sprawne prowadzenie wieloosobowych wideokonferencji wspiera moduł Polycom Director. Umożliwia bowiem automatyczne rozpoznanie osoby, która zabiera głos i skierowanie właśnie na nią kamery. Świetnie sprawdza się także w dużych salach, dzięki wykorzystywaniu analizy optycznej, jak i głosowej.

Monitory wielkoformatowe videowall, czyli ściany wizyjne idealnie sprawdzają się do prezentacji bogatej w szczegóły treści. Nie tylko w sytuacji, gdy trzeba zaprezentować materiały, ale także rozmówców.

Zastosowanie wielu monitorów pozwala na uzyskanie znaczących rozmiarów ekranu. A ekran LCD daje większy wachlarz możliwości i lepszą jakość niż standardowe już rozwiązania z projektorem. Pełna automatyka z systemu (zarówno VTC, jak i videowall) pozwala na prostą i szybką obsługę zaawansowanych rozwiązań. Wszystko po to, aby sprawić, że praca, którą wykonuje się na co dzień była jeszcze efektywniejsza.

Przykłady wdrożonych przez nas rozwiązań audiowizualnych pokazują, że zawsze staramy się personalizować projekty pod każdego klienta. W przypadku marki CEDC od samego początku współpracowaliśmy z klientem i jego partnerami tak, aby wdrożyć systemy dostosowywane pod konkretne potrzeby.

Zaowocowało to rozwiązaniami klasy Enterprise, które w realny i prosty sposób odpowiadają na potrzeby pracowników i przyczynią się do rozwoju firmy.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa