Ars Thanea / SYZYGY

hybrydowe biuro dla branży kreatywnej
Warszawa
2021
1600 m2

Arts Thanea
& SYZYGY

hybrydowe biuro dla branży kreatywnej
2021, Warszawa

W związku z wyzwaniem, jakim była przeprowadzka do nowej siedziby poszukiwaliśmy odpowiedzialnego partnera, zajmującego się profesjonalnymi systemami audiowizualnymi, który pomógłby nam zdefiniować nasze potrzeby oraz dobrać odpowiednie rozwiązania dla naszych dwóch, komplementarnych zakresów działalności.

 

Cały projekt został przez SONITUM poprowadzony w formule design & build, gdzie na SONITUM spoczywała zarówno odpowiedzialność za dokumentację projektową, jak i koordynację i nadzór nad pracami na budowie – z pełnym przekonaniem polecamy firmę SONITUM.

Infrastructure Manager
Ars Thanea S.A.
Budynek:
Moje Miejsce
Deweloper:
ECHO Investment
Projekt wnętrz:
COLLIERS

„W związku z wyzwaniem, jakim była przeprowadzka do nowej siedziby poszukiwaliśmy odpowiedzialnego partnera, zajmującego się profesjonalnymi systemami audiowizualnymi, który pomógłby nam zdefiniować nasze potrzeby oraz dobrać odpowiednie rozwiązania dla naszych dwóch, komplementarnych zakresów działalności. Cały projekt został przez SONITUM poprowadzony w formule design & build, gdzie na SONITUM spoczywała zarówno odpowiedzialność za dokumentację projektową, jak i koordynację i nadzór nad pracami na budowie – z pełnym przekonaniem polecamy firmę SONITUM”

Infrastructure Manager
Ars Thanea S.A.

Do każdego klienta podchodzimy indywidualnie i staramy się odpowiedzieć na wszystkie jego potrzeby. Wyzwanie pojawia się wtedy, kiedy klient to połączenie dwóch firm z różnych – choć komplementarnych – branż, które wymagają innych funkcjonalności. Design studio Ars Thanea oraz software agency SYZYGY, czyli klient nastawiony na innowacyjne rozwiązania dopieszczone wizualnie. I takie wyzwania lubimy najbardziej.

Po wielu latach w dotychczasowym biurze na Wilanowie pojawiła się potrzeba zmiany siedziby na znacznie większą i ulokowaną w nowoczesnym obiekcie biurowym. Wybór padł na Moje Miejsce od ECHO Investment – największego polskiego dewelopera. Nasza rola zaczęła się już na etapie projektu koncepcyjnego – przeprowadziliśmy klienta przez cały proces, analizując potrzeby i dopasowując rozwiązania, poprzez proof of concept, które klient testował we własnym biurze, aż po gotową dokumentację projektową. Kolejnym etapem była dokumentacja projektowo-wykonawcza opracowana na potrzeby fit-out wspólnie z działem Workplace Design firmy Colliers International.

To typowy projekt design&build – wybieramy najlepsze opcje dla klienta i prowadzimy całkowity nadzór nad prawidłowością prac na każdym etapie. Proces od projektu pod klucz to rozwiązanie, które zapewnia wszystkie funkcjonalności niezbędne do zaspokojenia zdefiniowanych potrzeb klienta.

Nasz nadzór na etapie budowy pozwala na uniknięcie problemów na etapie wykonawczym i zdejmuje z inwestora obowiązek koordynacji prac. Dbamy o każdy szczegół w zgodzie z konceptem i potrzebami klienta. A jaki był cel tego projektu? Elastyczna i funkcjonalna przestrzeń biurowa – sprzyjająca sprawnej komunikacji w pracach kreatywnych oraz wydajna do pracy dla zespołu programistów.

W przestrzeniach wspólnych wdrożyliśmy monitory digital-signage, do których można się z łatwością podłączyć i rozpocząć szybkie, nieformalne spotkanie. Podłączenie zewnętrznego źródła wyłączy dotychczas wyświetlaną prezentację, a po odłączeniu monitor znów będzie pełnił funkcję reklamową. Jeden monitor, wiele zastosowań – na takie uniwersalne rozwiązania kładziemy największy nacisk.

Jednak wizytówką każdej firmy jest recepcja. To ona kreuje pierwsze wrażenie o firmie. Dlatego naprzeciwko poczekalni wbudowaliśmy w ścianę monitor o przekątnej 75’’ służący do prezentacji reklamowych treści. Nie mamy wątpliwości, że uwagę gości przykuwa nie tylko video promujące firmę – efekt wizualny wzmacnia sposób, w jaki monitor został zlicowany z tektoniką i stylem ściany.

Po przejściu przez recepcję warto udać się do sali konferencyjnej Ars Thanea przeznaczonej do pracy zespołu kreatywnego – zarówno do spotkań wewnętrznych, jak i zewnętrznych. Dzięki systemowi do wideokonferencji (Crestron Mercury) dostosowana jest również do meetingów zdalnych, które w obecnych czasach stały się koniecznością. Pozwala on na organizację spotkań w formule Bring Your Own Device – co było istotne dla klienta, gdyż używa różnych platform do komunikacji (takich jak Teams, Zoom, BlueJeans czy Webex). W salach do wideokonferencji niezwykle ważna jest akustyka – dlatego ściany Sali zostały pokryte filcem akustycznym, aby wyeliminować pogłos i zapewnić doskonałą zrozumiałość zdalnego rozmówcy.

Przestrzeń twórcza dla grafików wymaga ekranów zapewniających wierne odwzorowanie barw, stąd wybór monitora referencyjnego OLED, który po kalibracji uzyskał najwyższe noty. Istotny jest dla nich także dźwięk, dlatego jako nagłośnienie referencyjne służy nagłośnienie BOSE, a za processing i obróbkę dźwięku odpowiadają procesor Crestron i wzmacniacze Denon. W takich warunkach można kreować najwyższą jakość.

Wyświetlanie prezentacji ułatwia Crestron Air Media, czyli bezprzewodowa technologia video. Wystarczy wpisać pin w aplikacji, aby rozpocząć transmisję treści.

Zestaw do wideokonferencji Crestron Mercury jest również sprzężony z Microsoft Exchange, pozwalając na rezerwowanie spotkań bezpośrednio z panelu dotykowego na stole, a także na przedłużanie aktualnych rezerwacji. Zapewnia w ten sposób znacznie większy komfort spotkań, ale nie tylko – dba również o ekologię. Poprzez zastosowanie czujki ruchu wyłącza system, gdy wszyscy opuszczą salę, oraz włącza po wykryciu obecności w pomieszczeniu.

Wyświetlanie prezentacji ułatwia Crestron Air Media, czyli bezprzewodowa technologia video. Wystarczy wpisać pin w aplikacji, aby rozpocząć transmisję treści.

Zestaw do wideokonferencji Crestron Mercury jest również sprzężony z Microsoft Exchange, pozwalając na rezerwowanie spotkań bezpośrednio z panelu dotykowego na stole, a także na przedłużanie aktualnych rezerwacji. Zapewnia w ten sposób znacznie większy komfort spotkań, ale nie tylko – dba również o ekologię. Poprzez zastosowanie czujki ruchu wyłącza system, gdy wszyscy opuszczą salę, oraz włącza po wykryciu obecności w pomieszczeniu.

W celu zwiększenia wydajności pracy z urządzeniami wykorzystywanymi w firmie zastosowaliśmy automatyczne przyłącze stołowe. Umożliwia ono podłączenie się zarówno przewodem DisplayPort, HDMI, jak i USB-C. A dla miłośników urządzeń mobilnych poprzez AirPlay. Dla profesjonalnego sprzętu wideo zamontowaliśmy przyłącze HD-SDI. Dzięki temu każdy znajdzie przyłącze odpowiednie do swoich potrzeb.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom teamu graficznego, przygotowaliśmy specjalne pomieszczenie do korekcji barwnej materiałów video, tzw. grading room. Wnętrze oraz oświetlenie zostało dostosowane do ich potrzeb. Zastosowaliśmy ekran referencyjny OLED, który zapewnia doskonałe odwzorowanie barw, oraz nagłośnienie BOSE, aby zapewnić wierny przekaz warstwy dźwiękowej. Ściany zaś wykończono w odcieniu szarości, który podświetlono odpowiednią barwą białego światła.

Dodatkowo, wykorzystanie systemu Air Media umożliwia bezprzewodowe podłączenie się przez gości i klientów, przy równoległym podłączeniu komputera operatora. Dzięki ruchomemu i wychylnemu uchwytowi monitor referencyjny można skierować w stronę właściwego obserwatora.

Zadbaliśmy również o klientów poprzez odpowiedni dobór rozwiązań w salach Ursa Major oraz Ursa Minor. Wyposażyliśmy je w zintegrowany system wideo, wykorzystujący transmisję AVoIP (audiovisual over IP). Takie rozwiązanie jest idealne do pomieszczeń o zmiennej konfiguracji – eliminuje konieczność korzystania z matrycy i przełączników audio-video, pozwala użytkownikowi na dowolne podłączenie źródeł i monitorów – poprzez floorbox w sali.

Efektywność, funkcjonalność i niezawodność. Tymi zasadami kierowaliśmy się podczas wdrażania systemu rezerwacji sal, który pozwala na korzystanie z Outlooka, aplikacji lub bezpośrednio z panelu dotykowego na ścianie. To wygodne rozwiązanie to system Crestron. Wykorzystaliśmy do niego ekrany o przekątnej 5”, które są idealne do podstawowej obsługi sal, zapewniając jednocześnie optymalizację kosztową i pełną funkcjonalność rozwiązania klasy Enterprise.

Wysoką funkcjonalność wzbogaciliśmy o łatwość korzystania, bo kluczowy jest dla nas komfort użytkowników. Sterowanie odbywa się za pomocą naściennych paneli dotykowych, a system sam rozpoznaje położenie ściany dzielonej i odpowiednio zmienia konfigurację pracy oraz interfejsy graficzne na panelach sterujących. W jednej połowie sali zastosowaliśmy 98” monitor ścienny, który przy połączonych salach stanowi główny wyświetlacz, zaś w drugiej ulokowane są dwa monitory mobilne, które przy połączeniu mogą służyć za monitory powtarzające treść monitora głównego.

Mnogość stosowanych urządzeń wymagała automatycznych przełączników – same wykrywają pojawienie się sygnału i przełączają system na właściwe źródło. System jest inteligentny, ale też energooszczędny – w przypadku braku podłączonych źródeł urządzenia automatycznie się wyłączają.

Gabinet prezesa zaprojektowaliśmy w taki sposób, aby w razie potrzeby mógł stanowić salę spotkań. Wszystko po to, aby wspierać efektywną pracę zespołową. Wykorzystaliśmy w niej monitor wraz z Apple TV. Dobór odpowiedniego monitora do mniejszych przestrzeni to kluczowa sprawa dla wygody obsługi – powinien mieć właściwą przekątną, odpowiednią wysokość, ale też szerokie kąty widoczności obrazu – dzięki temu zapewniamy komfort wszystkim uczestnikom spotkania.

Ciężko o wysoką produktywność bez przestrzeni do ładowania baterii, dlatego zadbaliśmy również o strefę relaksu. Zastosowaliśmy w niej monitor z nagłośnieniem ukrytym pod konstrukcją sufitu. Co najważniejsze, monitor jest połączony z konsolą PlayStation, zapewniając aktywny relaks na najwyższym poziomie.

W pozostałych małych salach znajdują się mniejsze monitory z przyłączem HDMI. Wygodne i energooszczędne – same wykrywają sygnał, włączają się lub wyłączają. Dzięki temu nie korzystamy z żadnych pilotów. W celu wspierania pracy kreatywnej wdrożyliśmy również rozwiązania typu project table, czyli miejsca do efektywnej pracy projektowej.

Nasze projekty idealnie dostosowują się do różnych potrzeb nowoczesnych miejsc pracy. Odpowiedni wybór rozwiązań audiowizualnych gwarantuje maksymalną funkcjonalność przestrzeni biurowej.

A wszystko po to, aby zapewnić sprawną komunikację, komfort oraz efektywność pracy.

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa