Altman Solon to jedna z największych firm konsultingowych ds. strategii globalnych działająca w sektorach mediów, technologii i komunikacji powstała w wyniku fuzji Altman Vilandrie & Company i Solon Management Consulting.
Zanim spółki weszły w fuzję, Solon zgłosił się do nas z prośbą o pomoc w rozwiązaniu występującego problemu z akustyką w biurze. Siedziba spółki mieści się w zabytkowej kamienicy, przy ul. Mazowieckiej 9 w Warszawie. Główny problem akustyczny, z którym borykali się pracownicy w swojej codziennej pracy to pogłos, który wynikał z kubatury pomieszczeń – przestronnych i bardzo wysokich.
Największa sala konferencyjna, służąca do przeprowadzania spotkań w większym gronie osób przewiduje możliwość nawiązywania połączeń wideokonferencyjnych. Chcąc poprawić warunki akustyczne i jednocześnie urozmaicić wizualnie tę przestrzeń postanowiliśmy zamontować na ścianie tablice akustyczne. W efekcie tego rozwiązania mowa w trakcie połączeń jest bardziej zrozumiała dla rozmówców a pogłos został zredukowany.
Mniejsza sala konferencyjna, ulokowana bezpośrednio koło recepcji przewiduje spotkania na ok. sześć osób, w trakcie których uczestnicy omawiają materiały wyświetlane na monitorze, bądź przeprowadzają telekonferencje. Minimalistyczny wystrój pomieszczenia, jego bardzo duża wysokość w połączeniu z przeszkloną ścianą wejściową do sali tworzą spory problem akustyczny, w którym dźwięk odbija się od każdej z tych powierzchni tworząc uciążliwy pogłos.
Rozwiązanie, które wdrożyliśmy w tej sali to akustyczne panele dekoracyjne, montowane dwustronnie na szkle, będącą jedną z głównych powierzchni stwarzających problem z akustyką. Oprócz korzyści czysto-akustycznych panele te tworzą również oryginalny element wystroju wnętrza i dodają trochę prywatności osobom przeprowadzających spotkanie.
Największym pomieszczeniem w biurze, gdzie problem z akustyką był największy, jest Open-space oraz przylegająca do niego sala konferencyjno-szkoleniowa, oddzielona szklaną ścianą. Problem pogłosu wynikał w największym stopniu z połączenia liczby osób pracujących w tej przestrzeni oraz z jej ogromnej kubatury. Przy specyfice pracy open space najlepszym rozwiązaniem problemu akustycznego jest zastosowanie akustycznych wysp sufitowych, bezpośrednio zwieszanych nad pracownikami, będącymi głównym źródłem hałasu.
Wyspy, które wdrożyliśmy są skonstruowane z dwóch warstw materiału akustycznego, co sprawia, że ich współczynnik chłonności akustycznej jest znacznie wyższy i skuteczniejszy.
Stworzyliśmy konstrukcję podwieszanego sufitu akustycznego typu baffle, który dzięki swojej modułowej konstrukcji umożliwił nam również montaż w nim listew LED, tworząc tym samym dodatkowe źródło światła. Istniejące przed instalacją zwieszane lampy w recepcji także zostały przewidziane w rozmieszczeniu sufitu akustycznego, przenikając przez jego konstrukcję.
Warunki akustyczne w recepcji znacznie się poprawiły a przestrzeń w połączeniu z ceglaną ścianą nabrała unikalnego wystroju.
Tablice w dużej sali konferencyjnej, dzięki montażowi na dystansach od ściany, doskonale pochłaniają niechciane odbicia dźwięków, a także mogą służyć jako tablice do których można przypinać pinezkami kartki czy plakaty.
Zarówno tablice ścienne, sufit baffle nad recepcją, panele na szkle jak i wyspy sufitowe zostały wykonane z materiału EcoFelt, który oprócz fantastycznych współczynników pochłanialności dźwięków jest przyjazny środowisku wykorzystując do produkcji proces recyklingu opakowań PET.
Po wdrożeniu odpowiednich rozwiązań akustycznych, warunki pracy w biurze Altman Solon znacząco się poprawiły. Dekoracyjne panele Acoustic Design o zindywidualizowanym designie jednocześnie uatrakcyjniły wizualnie całą przestrzeń biurową.