Akustyka i wyciszenie biura

kompleksowe adaptacje akustyczne

Czy wiesz, że wydajność pracowników umysłowych w dużej mierze zależy od warunków akustycznych panujących w biurze? Nadmierny hałas należy do czynników uciążliwych i zdecydowanie utrudnia pracę twórczą.

Każdy z pracowników wykonuje mniej lub bardziej hałaśliwe czynności. Odgłosy kroków, rozmowy czy otwieranie i zamykanie drzwi mogą znacząco przeszkadzać w pracy, szczególnie twórczej. Nawet komputery, drukarki, telefony i tym podobne urządzenia pomimo spełniania rygorystycznych norm pod kątem hałasu, też stanowią źródło różnych dźwięków.

Około 0,2% PKB – taka jest skala strat finansowych spowodowanych niską wydajnością pracowników w warunkach nadmiernego hałasu.

(badania przeprowadzone w Niemczech)

Do tego należy dodać nieustanny szum klimatyzatorów, wentylatorów, instalacji grzewczych i hydraulicznych. Całości dopełniają odgłosy z ulicy, a nierzadko – hałas pochodzący z sąsiadujących z budynkiem biura zakładów przemysłowych. Bogactwo dźwięków odbieranych w przeciętnym biurze jest olbrzymie.

Zapewnij swoim pracownikom komfortowe warunki akustyczne, a zobaczysz jak szybko wzrośnie efektywność pracy w Twojej firmie.

Przeciętnie poziom hałasu w biurowej przestrzeni otwartej waha się od 60 do 65 dB. To o wiele za dużo dla pracy twórczej. Dopuszczalny poziom dźwięku dla pracy koncepcyjnej wynosi 55 dB. Dbałość o właściwe środowisko akustyczne w biurze to opłacalna inwestycja. Większa efektywność pracy przekłada się na większy zysk.

Adaptacja akustyczna to opłacalna inwestycja.

Wyobraź sobie, że jesteś rozchwytywanym specjalistą i otrzymujesz dwie atrakcyjne oferty pracy o podobnym poziomie wynagrodzenia i porównywalnej odległości od miejsca zamieszkania. W jednej firmie panują komfortowe warunki na stanowisku pracy, w drugiej do dyspozycji masz hałaśliwą przestrzeń open space. Którą ofertę wybierzesz?

Twoi pracownicy rozumują podobnie.

Ergonomiczne biurka, atmosfera wśród współpracowników oraz dobre relacje z kadrą zarządzającą są bardzo ważne, ale warunki akustyczne pomieszczenia, w którym pracownik przebywa 8 godzin dziennie są równie istotne. Praca wymagająca skupienia, która wciąż przerywana jest niepożądanymi dźwiękami, nie przyniesie oczekiwanych efektów. Projekt akustyczny dostosowany do przestrzeni biurowej pozwoli wydobyć dźwięki, które zawierają istotne informacje i wyeliminować odgłosy niepożądane.

Większość nowoczesnych biur sprzyja wielokrotnemu odbijaniu się dźwięków ze względu (dużo przestrzeni przeszklonej i twardych materiałów), jednakże każde biuro może być miejscem przyjaznym akustycznie, sprzyjającym zgranej pracy zespołowej w komfortowych warunkach akustycznych.

Dzięki mnogości dostępnych rozwiązań akustycznych można uzyskać dokonały efekt akustyczny, łącząc go z unikalnym designem.

Masz problem z hałasem w biurze?

Porozmawiaj z naszym ekspertem - wspólnie znajdziemy optymalne rozwiązanie.

Akustyka open space

Przestrzeń open space ma wiele zalet i jedną poważną wadę – złe warunki akustyczne. Rozmowy są słyszane nawet z dużej odległości przez pracowników, którzy nie biorą w nich udziału, co negatywnie wpływa na wydajność pracy.

Odpowiednio przygotowany projekt akustyczny może temu zaradzić. Szczególną uwagę trzeba zwracamy na: odsunięcie od siebie stref głośnych (spotkania, rozmowy) i cichych (praca wymagająca skupienia), zastosowanie odpowiednich materiałów dźwiękochłonnych oraz wyposażenie biura.

Kurtyny i panele akustyczne o właściwościach dźwiękochłonnych niwelują zjawisko odbijania się dźwięku, znacznie poprawiając komfort pracy w przestrzeni open space.

Akustyka sal konferencyjnych

Sale konferencyjne wymagają szczególnego podejścia pod kątem akustycznym. W projektach akustycznych sal konferencyjnych trzeba zadbać na wstępie o obniżenie poziomu dźwięku. Ważna jest również odpowiednia dźwiękoizolacyjność ścian sal konferencyjnych. Jej wartość nie może być mniejsza niż 45 dB, co ma duże znaczenie podczas spotkań o charakterze poufnym.

Dobra akustyka sali konferencyjnej zapewnia zrozumiałość mowy bez potrzeby forsowania głosu i jednocześnie dyskrecję, co jest szczególnie ważne podczas spotkań o charakterze poufnym.

Wyciszenie call-center

Poziom natężenia dźwięku w biurach call center może dochodzić nawet do 80 dB! W takich warunkach pracuje się bardzo trudno, a o pracy koncepcyjnej i kreatywnej nie ma mowy.

Warunki akustyczne przestrzeni call center nie tylko związane są z wymogami BHP, ale stanowią ważny czynnik wpływający na wizerunek firmy.

Od nich zależy też skuteczność rozmów konsultantów telefonicznych. Rozmowy prowadzone przy akompaniamencie hałaśliwego tła nie wpływają pozytywnie ani na pracowników call center (duża rotacja), ani na potencjalnych klientów (słaba efektywność). Wagę tego faktu coraz częściej zaczynają dostrzegać firmy zatrudniające konsultantów, inwestując w rozwiązania poprawiające komfort pracy pod względem akustycznym.

Budki telefoniczne i huddle-room

Budki telefoniczne czy pokoje typu huddle-room to miejsca, w których pracownicy mogą bez skrępowania prowadzić rozmowy telefoniczne, wideokonferencje lub po prostu wyciszyć się i zebrać myśli. Pomieszczenia dwu-, cztero- i sześcioosobowe sprzyjają koncentracji i prowadzeniu rozmów telefonicznych, stając się jednocześnie oryginalnym elementem wystroju wnętrza biurowego.

Doskonale sprawdzają się w biurach, w których pracownicy nie mają poczucia prywatności, a warunki akustyczne pozostawiają wiele do życzenia (przestrzenie otwarte).

Jak możemy Ci pomóc?

Analiza i doradztwo

01

  • inwentaryzacja
  • analiza potrzeb i ryzyk
  • pomiary lub symulacje akustyczne

Projektowanie

02

  • opracowanie wstępnej koncepcji
  • projekt adaptacji akustycznej
  • konsultacje z architektem
  • wizualizacje 3D
  • opracowanie kosztorysu

Realizacja

03

  • opracowanie dokumentacji i harmonogramu
  • produkcja paneli akustycznych
  • montaż paneli akustycznych
  • pomiary powykonawcze

Warszawa Browary Warszawskie Warszawa Generation Park Z Warszawa The Park Warszawa Bobrowiecka 8 Warszawa Moje Miejsce Warszawa Platinium Business Park Warszawa Browary Warszawskie

Wybrane realizacje.

Naszym wyzwaniem są projekty, które idą w parze z sukcesem firmy z którą pracujemy. Nasi Klienci to doceniają, a nasze realizacje są najlepszym świadectwem jakości naszej pracy.

Zaufali nam:

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

Porozmawiajmy!

Michał Kłaczkow
new business
Katarzyna Kłaczkow
project management

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105-Warszawa

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM LinkedIn      SONITUM Instagram

SONITUM Sp. z o.o.

ul. Twarda 18, 00-105 Warszawa