Czy wiesz, że wydajność pracowników umysłowych w dużej mierze zależy od warunków akustycznych panujących w biurze? Nadmierny hałas należy do czynników uciążliwych i zdecydowanie utrudnia pracę twórczą.
Każdy z pracowników wykonuje mniej lub bardziej hałaśliwe czynności. Odgłosy kroków, rozmowy czy otwieranie i zamykanie drzwi mogą znacząco przeszkadzać w pracy, szczególnie twórczej. Nawet komputery, drukarki, telefony i tym podobne urządzenia pomimo spełniania rygorystycznych norm pod kątem hałasu, też stanowią źródło różnych dźwięków.
Do tego należy dodać nieustanny szum klimatyzatorów, wentylatorów, instalacji grzewczych i hydraulicznych. Całości dopełniają odgłosy z ulicy, a nierzadko – hałas pochodzący z sąsiadujących z budynkiem biura zakładów przemysłowych. Bogactwo dźwięków odbieranych w przeciętnym biurze jest olbrzymie.
Przeciętnie poziom hałasu w biurowej przestrzeni otwartej waha się od 60 do 65 dB. To o wiele za dużo dla pracy twórczej. Dopuszczalny poziom dźwięku dla pracy koncepcyjnej wynosi 55 dB. Dbałość o właściwe środowisko akustyczne w biurze to opłacalna inwestycja. Większa efektywność pracy przekłada się na większy zysk.
Ergonomiczne biurka, atmosfera wśród współpracowników oraz dobre relacje z kadrą zarządzającą są bardzo ważne, ale warunki akustyczne pomieszczenia, w którym pracownik przebywa 8 godzin dziennie są równie istotne. Praca wymagająca skupienia, która wciąż przerywana jest niepożądanymi dźwiękami, nie przyniesie oczekiwanych efektów. Projekt akustyczny dostosowany do przestrzeni biurowej pozwoli wydobyć dźwięki, które zawierają istotne informacje i wyeliminować odgłosy niepożądane.
Większość nowoczesnych biur sprzyja wielokrotnemu odbijaniu się dźwięków ze względu (dużo przestrzeni przeszklonej i twardych materiałów), jednakże każde biuro może być miejscem przyjaznym akustycznie, sprzyjającym zgranej pracy zespołowej w komfortowych warunkach akustycznych.
Dzięki mnogości dostępnych rozwiązań akustycznych można uzyskać dokonały efekt akustyczny, łącząc go z unikalnym designem.
Przestrzeń open space ma wiele zalet i jedną poważną wadę – złe warunki akustyczne. Rozmowy są słyszane nawet z dużej odległości przez pracowników, którzy nie biorą w nich udziału, co negatywnie wpływa na wydajność pracy.
Odpowiednio przygotowany projekt akustyczny może temu zaradzić. Szczególną uwagę trzeba zwracamy na: odsunięcie od siebie stref głośnych (spotkania, rozmowy) i cichych (praca wymagająca skupienia), zastosowanie odpowiednich materiałów dźwiękochłonnych oraz wyposażenie biura.
Kurtyny i panele akustyczne o właściwościach dźwiękochłonnych niwelują zjawisko odbijania się dźwięku, znacznie poprawiając komfort pracy w przestrzeni open space.
Sale konferencyjne wymagają szczególnego podejścia pod kątem akustycznym. W projektach akustycznych sal konferencyjnych trzeba zadbać na wstępie o obniżenie poziomu dźwięku. Ważna jest również odpowiednia dźwiękoizolacyjność ścian sal konferencyjnych. Jej wartość nie może być mniejsza niż 45 dB, co ma duże znaczenie podczas spotkań o charakterze poufnym.
Dobra akustyka sali konferencyjnej zapewnia zrozumiałość mowy bez potrzeby forsowania głosu i jednocześnie dyskrecję, co jest szczególnie ważne podczas spotkań o charakterze poufnym.
Poziom natężenia dźwięku w biurach call center może dochodzić nawet do 80 dB! W takich warunkach pracuje się bardzo trudno, a o pracy koncepcyjnej i kreatywnej nie ma mowy.
Warunki akustyczne przestrzeni call center nie tylko związane są z wymogami BHP, ale stanowią ważny czynnik wpływający na wizerunek firmy.
Od nich zależy też skuteczność rozmów konsultantów telefonicznych. Rozmowy prowadzone przy akompaniamencie hałaśliwego tła nie wpływają pozytywnie ani na pracowników call center (duża rotacja), ani na potencjalnych klientów (słaba efektywność). Wagę tego faktu coraz częściej zaczynają dostrzegać firmy zatrudniające konsultantów, inwestując w rozwiązania poprawiające komfort pracy pod względem akustycznym.
Budki telefoniczne czy pokoje typu huddle-room to miejsca, w których pracownicy mogą bez skrępowania prowadzić rozmowy telefoniczne, wideokonferencje lub po prostu wyciszyć się i zebrać myśli. Pomieszczenia dwu-, cztero- i sześcioosobowe sprzyjają koncentracji i prowadzeniu rozmów telefonicznych, stając się jednocześnie oryginalnym elementem wystroju wnętrza biurowego.
Doskonale sprawdzają się w biurach, w których pracownicy nie mają poczucia prywatności, a warunki akustyczne pozostawiają wiele do życzenia (przestrzenie otwarte).
01
02
03
Naszym wyzwaniem są projekty, które idą w parze z sukcesem firmy z którą pracujemy. Nasi Klienci to doceniają, a nasze realizacje są najlepszym świadectwem jakości naszej pracy.